Wolff chce ještě diskutovat o omezení rádia
Nejasnosti kolem nového nařízení FIA.
FIA před pár dny vydala nařízení, podle něhož již jezdci nemohou od svých inženýrů žádat, aby jim prostřednictvím vysílačky radili ohledně jejich jízdy. Jezdcům už tedy během závodu nemůže nikdo poradit, aby brzdili později, nebo projížděli zatáčku rychleji či naopak pomaleji a kratší stopou, nebo na jiném převodovém stupni. FIA mohla tento zásah učinit na základě stávajícího odstavce 20.1 sportovních předpisů, ve kterém se uvádí: "Jezdec musí vůz řídit sám a bez pomoci."
Poprvé bude nový výklad tohoto pravidla otestován příští týden v Singapuru, no Toto Wolff z Mercedesu už nyní avizuje, že nové nařízení je nejasné a mohlo by vést ke kontroverzním situacím.
"Je jasné, že odteď budeme přes rádio komunikovat o něco méně než dosud," potvrdil výkonný ředitel Mercedesu. "Je to komplexní a kontroverzní rozhodnutí a týmy budou muset vynaložit značné úsilí, aby pochopily jak se mu co nejlépe přizpůsobit.
Momentálně máme ohledně tohoto nařízení nejasnosti a nevyhnutelně ještě musí přijít nějaká větší diskuse. Potřebujeme si ujasnit, jak budou probíhat jednotlivé traťové procesy. Týká se to především přípravy na start závodu."
Otázkou je také schopnost FIA kontrolovat šifrované zprávy, které nejednou ani nejsou v angličtině. Zástupci FIA a týmů by se měli setkat v Singapuru ještě před prvními tréningy.