Vítězství v nočním závodě bere Hamilton
Velká cena Singapuru - ZÁVOD
Úchvatné vizuální scenérie nočního závodu a dramatické souboje nejen mezi jezdci Mercedesu nabízela Velká cena Singapuru. Jenže vše bylo nakonec jinak.
Překvapivý okamžik se stal ještě před vlastním závodem, kdy Nico Rosberg zůstal stát na roštu během staru do zaváděcího kola a mechanici museli jeho vůz zatlačit do boxů. Další odstoupivším vozem ještě během zaváděcího kola byl caterham Kamuji Kobajašiho.
Ze startovního roštu tak do závodu vyrazilo pouze 20 vozů a z boxové uličky je začal stíhat Nico Rosberg.
Alonso těsně po startu projel vnitřkem zatáčky a zkrátil si tak dráhu, za což byl později vyšetřován sportovními komisaři, ale vyvázl bez trestu. Fantastický start předvedl Kevin Magnussem, který pokořil Massu, ten mu to ale vzápětí vrátil.
Fernando Alonso poté před sebe přepustil Sebastiana Vettela a propadl se tak na třetí místo.
Těsný souboj mclarenu, který jen tak tak neskončil kolizí týmových kolegů, zapříčinil Kevin Magnussen poté, co nezvládl svůj vůz a dostal tak do velkých problémů vůz Jensona Buttona, který musel hodně uhýbat, aby zabránil kontaktu.
Ve čtvrtém kole zajíždí Lewis Hamilton nejrychlejší kolo závodu, druhý Sebastian Vettel se ho ale dokáže držet na dostřel. Naproti tomu třetí Fernando Alonso už poměrně ztrácí. Rosbergovi se nedaří postup nahoru a neustále jezdí na posledním místě.
Někteří jezdci mají problémy s přehříváním brzd.
Jako první z čela pole zajíždí pro nové pneumatiky Felipe Massa, jehož mechanici po odjetí vozu předvedli netradiční potyčku.
Ve třináctém kole zajel do boxů, jako jeden z posledních, průběžně vedoucí Lewis Hamilton, o kolo později zajíždí do boxů Nico Rosberg, který měl podle plánu vypnout motor, poté mu měli mechanici vyměnit nový volat a posléze opět vůz nastartovat. Ale Rosbergovi se vůbec nepodařilo zařadit rychlost a jeho vůz musel být zatlačen do garáže.
Jean-Éric Vergne zajel sice nejrychlejší kolo, ale vzápětí byl vyšetřován za zkrácení dráhy, takže jeho překvapivý čas nelze brát za regulérní. Za svůj prohřešek obdržel od sportovních komisařů trest 5 sekund stop & go.
Hodně naštvaný byl Esteban Gutiérrez, který musel ze závodu odstoupit v devatenáctém kole a svoji frustraci dával v garáži týmu hodně najevo.
Střední část závodu se nesla v poklidném tempu, vedoucí Hamilton si udržoval svůj náskok před druhým Vettelem okolo 9 sekund, na třetím místě se snažil dotáhnout na Vettela Fernando Alonso.
Z pátého místa zajel pro nové pneumatiky Massa a vrátil se na za Hulkenberga na místě dvanáctém. Oproti předešlým závodům se příliš nedařilo druhému jezdci Williamsu Valterri Bottasovi, který se pohyboval okolo desátého místa.
Pastor Maldonado odjel od svých mechaniků předčasně a několik metrů měl na levém kole zachycenou pneumatickou pistoli.
Dřívější zastávka Fernanda Alonsa oproti Vettelovi se vyplatila a Španěl se tak dostal na druhé místo. Lewis Hamilton se po výměně pneumatik vrátil na druhé místo za Daniela Ricciarda, kterého ale ještě tou dobou jedna zastávka u mechaniků čekala.
Zajímavý souboj předvedli Pérez a Grosjean, který mohutným tempem zkracoval svoji ztrátu a po dojetí Péreze došlo dokonce ke kontaktu obou vozů.
V polovině závodu bylo pořadí následující: Hamilton, Alonso, Vettel, Ricciardo, Button, Massa, Raikkonen, Bottas, Vergne a Magnussen.
Pérezovi se po souboji s Adrianem Sutilem rozlétlo přední křídlo a na trať musel vyjet safety car, protože dráha byla doslova poseta drobnými karbonovými úlomky.
Výjezdu safety caru využili pro svoji zastávku oba jezdci Ferrari, naproti tomu první trojku Hamilton, Vettel, Ricciardo jedna zastávka v boxech ještě čekala.
Odklízení nečistot ze závodní dráhy trvalo poměrně dlouho a jezdci, kteří byli v pořadí o kolo zpět, dostali možnost předjet safety car a zařadit se na konec závodního pole.
Restart závodu zvládl Lewis Hamilton skvěle a s přehledem si udržel první pozici. Do konce závodu zbývá 23 kol a otázkou je, zda jezdcům, kteří využili výjezdu safety caru pro zastávku v boxech, vydrží aktuální sada gum až do konce závodu.
Kromě Fernando Alonsa, Felipeho Massi, Jensona Buttona a Kimiho Raikkonena plánují, že dojedou na aktuálních pneumatikách až do konce závodu, i jezdci Red Bullu, ale oproti ostatním bude opotřebení jejich pneumatik mnohem vyšší.
Ve 41. kole odstupuje ze závodu i druhý sauber a Adrian Sutil zajíždí do garáže.
Lewis Hamilton se nažil najet co největší náskok, aby se i po zastávce v boxech udržel před dvojicí red bullů.
Do boxů zajíždí Kvyat, Jean-Éric Vergne, Sergio Pérez a Pastor Maldonado se tak dostává na bodované 10. místo, což by byly jeho vůbec první letošní body.
V 52. kole zajíždí Hamilton s náskokem 26 sekund ke svým mechanikům pro novou sadu gum s tvrdší specifikací. Ale přesto to nestačilo a vrátil se až na druhém místě za Sebastianem Vettelem, navíc měl plné ruce práce, aby za sebou udržel Daniela Ricciarda.
Jenson Button odstupuje ze čtvrté pozice poté, co jeho vůz ztratil veškerou výkonnost.
Lewis Hamilton se s druhou příčkou nespokojil a při první příležitosti na Vettela zaútočil. Na mnohem čerstvějších gumách neměl problém v DRS zóně red bull předjet a vrátil se tak zpět do čela závodu.
Famózní závěr závodu předvedl Jean-Éric Vergne, který si na nových gumách podával jednoho jezdce za druhým a propracoval se až na šesté místo, ale od komisařů dostal další pětisekundový trest za zkrácení tratě.
Závod se nakonec nedojížděl na daný počet kol, ale na časový limit dvou hodin. Do cíle jako první dojíždí Lewis Hamilton, za ním Sebastian Vettel a stupně vítězů doplnil Daniel Ricciardo. Na dalších místech dojeli Alonso, Massa, Vergne, Pérez, Raikkonen, Hulkenberg a Magnussen.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
Lewis Hamilton | Mercedes |
2:00:04.795
|
2.
|
Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +13.5 s |
3.
|
Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | +14.2 s |
4.
|
Fernando Alonso | Ferrari | +15.3 s |
5.
|
Felipe Massa | Williams-Mercedes | +42.1 s |
6.
|
Jean-Eric Vergne | STR-Renault | +56.8 s |
7.
|
Sergio Perez | Force India-Mercedes | +59.0 s |
8.
|
Kimi Räikkönen | Ferrari | +60.6 s |
9.
|
Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +61.6 s |
10.
|
Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +62.2 s |
11.
|
Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +65.0 s |
12.
|
Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +66.9 s |
13.
|
Romain Grosjean | Lotus-Renault | +68.0 s |
14.
|
Daniil Kvyat | STR-Renault | +72.0 s |
15.
|
Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +94.1 s |
16.
|
Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +94.5 s |
17.
|
Max Chilton | Marussia-Ferrari | +1 kolo |
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | Ztráta | |
NC
|
Jenson Button | McLaren-Mercedes | +8 kol |
NC
|
Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +20 kol |
NC
|
Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +43 kol |
NC
|
Nico Rosberg | Mercedes | +47 kol |
NC
|
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault |