Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff a Williams proti zrušení zmrazování motorů

Wolff a Williams proti zrušení zmrazování motorů

Každý kope sám za sebe.

Ferrari a Renault přišly po skončení letní přestávky s návrhem na zrušení či alespoň velkou úpravu pravidel týkajících se zmrazování vývoje motoru. Stávající pravidla umožní každému ze tří výrobců změnit v zimě 2014/2015 přibližně 48 procent důležitých částí motoru a každou další zimu by mělo být méně, až před rokem 2020 vývoj zastane úplně a bude se čekat na další generaci motorů.

Při psaní pravidel se ale velmi nepočítalo s možností, že jeden z výrobců připraví jasně lepší jednotku, nebo spíše každý z trojice Renault, Ferrari a Mercedes doufal, že nejlepší pohonná jednotka právě vzniká v jeho továrně. Ferrari je připraveno investovat do nápravy image velké finanční prostředky a Renault se za tímto účelem spojuje s Red Bullem a jeho zdroji. Inženýrům by se však lépe pracovalo, kdyby měli úplně volné ruce a nemuseli ponechat polovinu pohonné jednotky beze změn.

Za zrušení pravidla jsou samozřejmě i týmy jako Sauber, který ztrácí na konkurenci i kvůli smlouvě s Ferrari.

"Formule 1 není jen o motorech," řekla Monisha Kaltenborn, šéfka týmu Sauber. "Motory mají hrát svou roli, ale neměly by mezi nimi být tak velké rozdíly."

Toto Wolff sice před dvěma týdny v Monze naznačil, že by byl ochoten na toto téma diskutovat, ale nyní se mu už úprava pravidel nejeví jako dobrý nápad.

"Prodloužení prací na motorech je totální nesmysl," řekl v Singapuru boss Mercedesu. "Pokud nejste připravení do 28. února (datum homologace na následující sezónu), proč by vám měly nějak pomoci další 3 měsíce?"

Omezení prací na vývoji pohonných jednotek mělo především snížit náklady výrobců a jejich zákazníků a Toto Wolff naznačuje, že uvolnění pravidel by konkurenci beztak nepomohlo, protože svou pohonnou jednotku by o to víc vylepšil také Mercedes.

A Mercedes má pochopitelně i podporu svých zákazníků. Proti úpravám pravidel je také zástupkyně šéfa týmu Williams, Claire Williams. Tradiční britská stáj se po letech opět vrátila na výsluní a nijak neskrývá, že mu k tomu dopomohly i německé pohonné jednotky.

"Ne!" nepřipouští úvahy o změně pravidel dcera Franka Williamse. "V F1 každý nastupuje do sezóny se svým závodním vozem a když někdo svou práci neudělá dost dobře, tak budeme měnit pravidla?"

Williams je jeden z týmů, které mají zastoupení v Strategické skupině F1 a v případě potřeby může i sám přispět k zablokování změny tohoto pravidla. A své místo v Strategické skupině má také Lotus, který by se měl k týmům Mercedesu přidat příští rok.