Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ekström vybojoval pro Audi první letošní vavříny

Ekström vybojoval pro Audi první letošní vavříny

Zandvoort - závod

Zandvoort měl pro letošek zmizet z kalendáře, je však dobré, že se vrátil. Turbulentní závod poznamenaný kolizemi a výjezdy safety caru skončil vítězně pro automobilku Audi, jejíž třináct měsíců dlouhou šńůru bez vítězství ukončil Mattias Ekström.

Cesta Audi za prvním letošním vítězstvím však byla mnohem klikatější, než by se mohlo ze samotného pohledu na okruh mezi dunami zdát. Po kvalifikaci byl dodatečně penalizován třetí nejrychlejší Edoardo Mortata, jelikož jeho vůz neprošel technickou kontrolou. Přední difuzor byl níže, než dovolují pravidla, a Mortara byl odsunut na konec startovního pole.

Po startu závodu se navíc do čela probojoval suverén letošní sezony Marco Wittmann a držiteli pole position Rockenfellerovi trvalo 16 kol, než si vedení vzal zpět. Wittmann se tou dobou již potýkal s velkým opotřebením měkkých pneumatik, které na agresivním povrchu v Zandvoortu odcházely znatelně dříve než na jiných tratích.

Rockenfellerovu teoreticky spanilou jízdu za vítězstvím však překazily výjezdy safety caru, který musel během 76 minut závodu na trať hned čtyřikrát (po nehodách Tambaye, Farfuse, Müllera a Paffetta).

Výhody startu na měkčí a rychlejší směsi tak byly vynulovány a šanci na vítězství dostali ti, kteří zvolili opačnou strategii. Z těch se nejlépe dařilo Ekströmovi, který nabídnutou šanci nepromarnil a stal se letos prvním jezdcem, kterému se podařilo triumfovat s opačnou strategií.

Druhý Wittmann se třetím Tomczykem jistili solidní výkon BMW a štěstěna se v závěru vrátila zpět k Mortarovi, který dojel těsně za stupni vítězů.

Nejlepším jezdcem Mercedesu v cíli byl pátý Christian Vietoris, který mohl jako jediný profitovat z nového aerodynamického paketu, jenž Stuttgartští do Holandska přivezli. V závěrečném závodu, který hostí za tři týdny Hockenheimring, by měli mít upravený vůz k dispozici již všichni jezdci stříbrných šípů.

Výsledky závodu po 43 kolech:

p.
 Jezdec  Tým
 Čas / Odstup
1.
 M.Ekström  Abt Audi
1:16:35.761
2.
 M.Wittmann  RMG BMW
+7.414
3.
 M.Tomczyk  Schnitzer BMW
+11.144
4.
 E.Mortara  Abt Audi
+12.234
5.
 C.Vietoris  HWA Mercedes
+12.730
6.
 M.Martin  RMG BMW
+14.260
7.
 P.Wehrlein  HWA Mercedes
+15.128
8.
 R.Wickens  HWA Mercedes
+16.182
9.
 T.Scheider  Phoenix Audi
+16.792
10.
 J.Hand  RBM BMW
+20.736
11.
 V.Petrov  Mücke Mercedes
+21.518
12.
 T.Glock  MTEK BMW
+23.799
13.
 A.Felix da Costa  MTEK BMW
+24.233
14.
 J.Green  Rosberg Audi
+25.008
15.
 M.Rockenfeller  Phoenix Audi
+36.746
16.
 B.Spengler  Schnitzer BMW
+45.591
17.
 D.Juncadella  Mücke Mercedes
+45.729
18.
 M.Molina  Abt Audi
+1 kolo
19.
 G.Paffett  HWA Mercedes
+9 kol

Nedokončili:

p.
 Jezdec  Tým
 Odjeto
DNF
 N.Müller  Rosberg Audi
25 kol
DNF
 A.Farfus  RBM BMW
17 kol
DNF
 P.di Resta  HWA Mercedes
16 kol
DNF
 A.Tambay  Abt Audi
4 kol