Ekström vybojoval pro Audi první letošní vavříny
Zandvoort - závod
Zandvoort měl pro letošek zmizet z kalendáře, je však dobré, že se vrátil. Turbulentní závod poznamenaný kolizemi a výjezdy safety caru skončil vítězně pro automobilku Audi, jejíž třináct měsíců dlouhou šńůru bez vítězství ukončil Mattias Ekström.
Cesta Audi za prvním letošním vítězstvím však byla mnohem klikatější, než by se mohlo ze samotného pohledu na okruh mezi dunami zdát. Po kvalifikaci byl dodatečně penalizován třetí nejrychlejší Edoardo Mortata, jelikož jeho vůz neprošel technickou kontrolou. Přední difuzor byl níže, než dovolují pravidla, a Mortara byl odsunut na konec startovního pole.
Po startu závodu se navíc do čela probojoval suverén letošní sezony Marco Wittmann a držiteli pole position Rockenfellerovi trvalo 16 kol, než si vedení vzal zpět. Wittmann se tou dobou již potýkal s velkým opotřebením měkkých pneumatik, které na agresivním povrchu v Zandvoortu odcházely znatelně dříve než na jiných tratích.
Rockenfellerovu teoreticky spanilou jízdu za vítězstvím však překazily výjezdy safety caru, který musel během 76 minut závodu na trať hned čtyřikrát (po nehodách Tambaye, Farfuse, Müllera a Paffetta).
Výhody startu na měkčí a rychlejší směsi tak byly vynulovány a šanci na vítězství dostali ti, kteří zvolili opačnou strategii. Z těch se nejlépe dařilo Ekströmovi, který nabídnutou šanci nepromarnil a stal se letos prvním jezdcem, kterému se podařilo triumfovat s opačnou strategií.
Druhý Wittmann se třetím Tomczykem jistili solidní výkon BMW a štěstěna se v závěru vrátila zpět k Mortarovi, který dojel těsně za stupni vítězů.
Nejlepším jezdcem Mercedesu v cíli byl pátý Christian Vietoris, který mohl jako jediný profitovat z nového aerodynamického paketu, jenž Stuttgartští do Holandska přivezli. V závěrečném závodu, který hostí za tři týdny Hockenheimring, by měli mít upravený vůz k dispozici již všichni jezdci stříbrných šípů.
Výsledky závodu po 43 kolech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas / Odstup
|
1.
|
M.Ekström | Abt Audi |
1:16:35.761
|
2.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
+7.414
|
3.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
+11.144
|
4.
|
E.Mortara | Abt Audi |
+12.234
|
5.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
+12.730
|
6.
|
M.Martin | RMG BMW |
+14.260
|
7.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
+15.128
|
8.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
+16.182
|
9.
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
+16.792
|
10.
|
J.Hand | RBM BMW |
+20.736
|
11.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
+21.518
|
12.
|
T.Glock | MTEK BMW |
+23.799
|
13.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
+24.233
|
14.
|
J.Green | Rosberg Audi |
+25.008
|
15.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
+36.746
|
16.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
+45.591
|
17.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
+45.729
|
18.
|
M.Molina | Abt Audi |
+1 kolo
|
19.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
+9 kol
|
Nedokončili:
p.
|
Jezdec | Tým |
Odjeto
|
DNF
|
N.Müller | Rosberg Audi |
25 kol
|
DNF
|
A.Farfus | RBM BMW |
17 kol
|
DNF
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
16 kol
|
DNF
|
A.Tambay | Abt Audi |
4 kol
|