Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA tváří v tvář arbitráži

FIA tváří v tvář arbitráži

Výrobci motorů jsou rozhodnuti podat žalobu.

Výrobci motorů pro F1 jako jsou BMW, Honda a Mercedes-Benz jsou připraveni začít arbitrážní proces proti FIA, jelikož se jim nezamlouvají změny v pravidlech, které chce Mezinárodní automobilová federace od roku 2006 prosadit.
 
Příčinou jejich rozhořčení je plánovaná změna motorů na osmiválce o obsahu 2,4 litru. To je však podle nich v rozporu s Concordskou dohodou, jelikož ta zaručuje, že až do roku 2007 budou používány současné desetiválce s obsahem 3,0 litru.
 
"Honda vstoupila do F1 s tím, že až do konce roku 2007 se budou používat motory 3,0 litru V10, jak je nastíněno v Concordské dohodě. Tato úmluva však nyní není respektována," prohlásil Otmar Szafnauer, vicepresident Honda Racing Development.
 
"Jsou to velká rozhodnutí, která v zájmu práva musíme přijmout a musíme za ně nyní bojovat. Mohlo by to rozdělit sport."
 
President FIA, Max Mosley, si ovšem na svém záměru stojí a v omezení motorů vidí zvýšení bezpečnosti.
 
"Když jsme byli ze strany Technické pracovní skupiny F1 opakovaně upozorňováni, že rychlosti jsou příliš vysoké, rozhodli jsme se jednat," řekl Mosley. "Rychlost je závislá na výkonu a nejefektivnějším způsobem jak omezit výkon motoru je omezit jeho kapacitu."