Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff nabídl Ferrari kalkulačku

Wolff nabídl Ferrari kalkulačku

Mají Italové problém s počty?

Boj o zrušení zmrazování vývoje motorů se přiostřuje, boss Mercedesu, Toto Wolff, nabídl Ferrari kalkulačku.

Spor se týká pravidla, podle kterého jsou pohonné jednotky všech výrobců na konci února zaslány FIA k unifikaci. Vývoj se pak má vždy "rozmrazit" až po skončení sezóny. Pravidlo bylo zavedeno po dohodě s týmy i výrobci motorů a jeho smyslem je zabránit závodům v utrácení. Ferrari a Renault by ale teď potřebovaly více volnosti, aby mohly rychle dohnat výkonnostní náskok Mercedesu. Nový šéf Ferrari, Marco Mattiacci, dokonce tvrdí, že celosezónní vylepšování motorů by nemělo žádný vliv na náklady. Toto Wolff naopak tvrdí, že změnu pravidel pro rok 2015 zablokuje právě kvůli stabilitě a nezvyšování nákladů.

"Motory vyvíjíme až do konce roku, pak začneme s jejich výrobou, necháme je zmrazit a všichni zákazníci své kusy obdrží současně," vysvětluje Wolff výhody současného systému. "Pokud bude vývojový cyklus pokračovat během sezóny a na konci června nebo v červenci přijdete s novou specifikací motoru, musíte znovu projít celým kruhem, včetně testů na dynamometru, což je nejdražší část vývoje.

Nevím jak (ve Ferrari) dospěli ke svým číslům, ale asi bychom jim měli poslat kalkulačku. Není možné, abyste neutratili víc. Utratíte podstatně víc! Všechny argumenty si vymýšlejí jen proto, že nejsou tam, kde by chtěli být."

Wolffova slova samozřejmě nepotěšily Marca Mattiacciho, který si vzal osobně hlavně tu část o kalkulačce: "Není férové, že mi Toto nabídl kalkulačku, vlastně tím řekl, že neumíme počítat. Z našeho úhlu pohledu se náklady nezvýší."