Vanthoorova triumfální jízda k titulu
Rast vyřazením Götze předčasně rozhodl o titulu v BGTS.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil ranní kvalifikační závod (více Zde). Z jeho účastníků chyběly dva vozy: Zanardiho bmw poškozené po nárazu do bariéry následujícím po postrčení Parentem a mercedes týmu HTP posádky Wolf/Stolz. Vynikající práci odvedli u týmu Schubert, když se jim podařilo připravit ranní havárií poškozený vůz alespoň ke startu z boxové uličky. Poslední změnou bylo posunutí čtvrté posádky Ide/Rast na konec roštu.
Hlavní závod se obešel bez nutnosti výjezdu bezpečnostního vozidla. První šikanu projelo mimo dokonce osm vozů, do problematické čtvrté zatáčky se již nepokoušeli piloti vměstnat za každou cenu. Předčasný konec pro porsche týmu Trackspeed způsobil prasklý chladič.
Pro boj v nástavbovém BGTS nastal klíčový okamžik v šestém kole. Rast (č. 2, PRO, WRT, Audi), který se dokázal z chvostu pole propracovat již na osmou příčku zaútočil na Götze (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) ve vlásence. Na těsné dráze městského okruhu výjezd jeho audi s mírně přetáčející se zádí natlačil čerstvého mistra krátkých závodů na tvrdou bariéru. V tu chvíli vedoucí Ramos mířil k dostatečnému zisku bodů pro svého kolegu Vanthoora (č. 1, PRO, WRT, Audi).
Předčasně ukončil své účinkování v závodě Proczyk (č. 28, PRO, Grasser), jehož lamborghini nesvědčil hrbolatý povrch s vysokými obrubníky. O chvíli později skončil u mechaniků ráno poškozený vůz týmu Schubert.
Krátce před zastávkami byl otočen Dayem (č. 13, PRO, Zakspeed, Mercedes) Rodrigo Sperafico (č. 20, PRO, Team Brazil, BMW). Následný trest průjezdu boxy odpykal již jeho kolega Simonsen, který musel opustit 11. příčku.
Krátce po zahájení výměn zamířil do boxů vedoucí Ramos (č. 1, PRO, WRT, Audi), aby předal vůz Vanthoorovi. O kolo později jej následoval také jeho nejbližší soupeř Adam (č. 107, PRO, Beechdean, Aston Martin). Mechanici belgické stáje patří mezi velmi zdatné, takže bez většího překvapení se Soucek zařadil za Vanthoora s více jak sedmi vteřinami ztráty.
Nevydařený hlavní závod pro tým HTP završila porucha motoru u Dusseldorpova mercedesu (č. 85, PRO). Unikající olej znečistil část dráhy.
Sedm minut před koncem došlo k uvolnění atmosféry v garáži týmu WRT. Belgické stáji se podařilo zajistit dostatek kol pro klasifikaci a bodování v Silver Cupu. Abril a později Lisowski (č. 4, Audi) se trápili na čtvrtém místě ve třídě s poškozeným motorem, ale také převodovkou.
Závodění bez účinkování bezpečnostního vozu se kladně projevilo na ujetí 39 kol. V samotném závěru nedobrzdil do závěrečné vlásenky Van der Linde (č. 777, PRO, Prosperia) a zbořil příď svého audi.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
1:01:12.112
|
2.
|
PRO
|
J.Adam/A.Soucek | Beechdean |
AM
|
+ 2.225
|
3.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 22.380
|
4.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belgian Audi |
A
|
+ 30.245
|
5.
|
PRO
|
M.Ragginger/M.Holzer | Schütz |
P
|
+ 38.236
|
6.
|
PRO
|
C.van der Drift/F.Vervisch | Boutsen |
Mc
|
+ 38.708
|
7.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 51.363
|
8.
|
PRO
|
D.Jahn/S.Barth | Callaway-RWT |
C
|
+ 59.876
|
9.
|
PRO
|
R.Sperafico/R.Sperafico | Team Brazil |
B
|
+ 1 kolo
|
10.
|
PRO
|
A.Day/A.Simonsen | Zakspeed |
MB
|
+ 1 kolo
|
11.
|
SC
|
M.Toril/B.Hetherington | Fortec |
MB
|
+ 1 kolo
|
12.
|
PAM
|
A.Vasiliev/M.Asmer | GT Russian |
MB
|
+ 1 kolo
|
13.
|
SC
|
R.Ratcliffe/J.Osborne | Triple Eight |
B
|
+ 1 kolo
|
14.
|
SC
|
D.Fumanelli/S.Colombo | ROAL |
B
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PRO
|
K.van der Linde/C.Mies | Prosperia |
A
|
+ 2 kola
|
16.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Parente | Bhai Tech |
Mc
|
+ 2 kola
|
17.
|
SC
|
V.Abril/M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 6 kol
|
18.
|
PRO
|
R.Bell/K.Estre | Boutsen |
Mc
|
+ 11 kol
|
19.
|
PRO
|
S.Afanasiev/S.Dusseldorp | HTP |
MB
|
+ 14 kol
|
20.
|
PRO
|
D.Keilwitz/A.Wirth | Callaway-RWT |
B
|
+ 17 kol
|
21.
|
PRO
|
M.Paludo/M.Stumpf | Team Brazil |
B
|
+ 21 kol
|
22.
|
PRO
|
J.Klingmann/D.Baumann | Schubert |
B
|
+ 30 kol
|
23.
|
PRO
|
M.Götz/M.Buhk | HTP |
MB
|
+ 33 kol
|
24.
|
PRO
|
R.Rast/E.Ide | Belgian Audi |
A
|
+ 33 kol
|
25.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 33 kol
|
Hodnocení jezdců po závěrečném podniku šampionátu krátkých závodů BSS naleznete Zde. Odkaz na klasifikaci týmů se nachází Zde.
Klasifikaci jezdců nástavbové BGTS naleznete Zde. Odkaz na klasifikaci týmů se nachází Zde.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Blancpain GT Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.