Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toto Wolff: Soutěž v utrácení nehrozí

Toto Wolff: Soutěž v utrácení nehrozí

Renault je na jedné lodi s Mercedesem.

Mercedes stále ještě nenašel společnou řeč se svou francouzskou a italskou konkurencí. Renault a Ferrari mají pocit, že vývoj pohonných jednotek je příliš omezený a chtějí je vyvíjet i během sezóny. Toto Wolff v Brazílii nabídl kompromis v podobě 5 žetonů využitelných přes sezónu (v zimě dostanou výrobci k dispozici 32 žetonů, na změnu každé jedné součástky motoru by jich bylo zapotřebí 66), Red Bull jako tovární tým Renaultu a Ferrari ale chtějí minimálně 13.

Christian Horner, šéf Red Bullu, přišel po neúspěšném rokování hned s dvěma alternativami, či spíše výhrůžkami. Podle první verze týmy Renaultu a Ferrari německou konkurenci prostě obejdou a pomocí většiny hlasů ve strategické skupině zruší úplně všechna pravidla týkající se omezení vývoje motorů v letech 2016, 2017 i 2018, což by mělo za následek obrovský nárůst nákladů. Toto Wolff z Mercedesu však Hornerova slova neznepokojila. Ví, že Renaultu se do soutěže v utrácení nechce.

"Z totální války by nikdo neprofitoval," řekl Wolff. "Žádná seriózní společnost by něco takového nedopustila. Žádný ze současných výrobců to nechce, protože náklady by se rychle zcela vymkly kontrole. Bylo by to nezodpovědné. Renault a Mercedes mají o strategii v oblasti motorů stejnou představu, Renault Sport a Mercedes motorsport jsou v této otázce zajedno."

Druhou Hornerovou alternativou je návrat k levným a vyrovnaným motorům V8, ale opět by zřejmě nezískal ani podporu Renaultu.

"Renault a Mercedes nemají zájem dodávat jiné pohonné jednotky a nepůjdou proti stabilitě a udržitelnosti sportu a proti hybridním technologiím relevantním pro výrobu našich automobilů.