Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault: Náklady půjdou dolů

Renault: Náklady půjdou dolů

Taffin nesouhlasí s Christianem Hornerem.

Od včera víme, že pohonné jednotky se budou moci vyvíjet a vylepšovat i během sezóny 2015, i když pouze za cenu toho, že výrobce do sezony nastoupí se starší specifikací motoru a novou si nechá homologovat později. Šéf traťových operací Renaultu však navzdory tomu očekává, že náklady týmů začnou klesat a žádná z nejbližších sezón už nebude tak finančně náročná jako loňská.

Postavil se tak proti Christianu Hornerovi z partnerského Red Bullu, který se snažil prosadit návrat k starším motorům V8 nebo přípravu jiných, levnějších motorů, protože ty současné jsou velmi drahé. To loni pocítily i nejslabší a nejmenší týmy. Kvůli příliš vysokým výdajům zkrachovala Marussie a Caterham ji pravděpodobně bude muset následovat. Náklady týmů a cena motorů by však měly během příštích let přirozeně klesat i bez zásahů do technických nebo sportovních předpisů FIA.

"Přesně to se stane, jsem si tím jistý," řekl Taffin pro crash.net. "Počítalo se s tím již při tvorbě současných předpisů. Nyní jsou náklady spojené s pohonnými jednotkami podrobeny ostré kritice, ale to se týká pouze uplynulé sezóny, ne příštích šesti nebo sedmi let. Ti lidé berou v úvahu pouze jeden časový úsek, ale pravidla jsou nastaveny na několik let dopředu. Mluví se pouze o prvním roce, který byl samozřejmě i tím nejdražším.

Renault přišel o Lotus, který přešel k Mercedesu a pokud nikdo nezachrání Caterham, budou Francouzi letos zásobovat pouze Red Bull a jeho juniorku Toro Rosso.