Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari změna předpisů téměř nezasáhla

Ferrari změna předpisů téměř nezasáhla

Navzdory nižší špičce nosu bude mít nový vůz více přítlaku.

Technický ředitel Ferrari James Allison řekl, že nová pravidla týkající se špiček nosů monopostů práci jeho týmu téměř nijak neovlivnila. Nejen motor, ale také aerodynamika nového SF15-T budou podstatně lepší než u jeho předchůdce.

Podle současných technických předpisů mají končit nosy monopostů nízko nad asfaltem, podobně jako tomu bylo v polovině 90. let. Přechod od vysokých nosů k nízkým měl proběhnout už loni, ale díra v nových pravidlech vedla pouze k přidání dlouhých a velmi tenkých špiček k jinak vysoko končícím nosům. Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, už prozradil, že jeho tým aerodynamiků musel vynaložit obrovské úsilí, aby ztrátu přítlaku způsobenou úpravou nosu opět dorovnal.

Ferrari má však za sebou první sezónu bez vítězství od roku 1993 a katastrofální výkony odstartovaly velké personální změny a také projekt velmi odlišného vozu, takže přizpůsobit se jedné změně nebyl problém.

"Změnili jsme tvar přední části vozu i způsob jakým pracují přední křídlo a nos," vysvětloval Allison. "Pro nás to ale nebyl velký problém. Věděli jsme o tom od začátku roku, takže jsme to přijali a posunuli se dál… Nový vůz určitě vypadá mnohem lépe než loňský. Má hezčí přední část, vzadu je užší a celkově vypadá lépe."

Ferrari už od konce prosince připravuje své fanoušky na pomalejší start do sezony, protože přípravu vozu zdrželo personální zemětřesení, ale Allison věří, že SF15-T bude nakonec lepší ve třech nejdůležitějších oblastech a Scuderia se díky tomu vrátí mnohem blíže ke špičce.

"Vlastně je to jednoduché - loňské auto bylo příliš pomalé, nebylo dost dobré a naším úkolem je opět postavit konkurenceschopný vůz. K tomu potřebujeme hodně přítlaku, hodně koňských sil a dobrou ovladatelnost a na těchto třech věcech nyní pracujeme."

Zda se nový vůz bude nebo nebude podobat loňskému F14-T uvidíme již 30. ledna, kdy Ferrari zveřejní jeho fotografie na své webové stránce.