McLaren použije vlastní části MGU-K
Honda může klidně pracovat na dlouhodobém řešení.
McLaren si sám upravil MGU-K (motorgenerátor rekuperace kinetické energie) Hondy a plánuje ho nasadit do poslední série testů, která začíná už zítra. Honda tak dostává více času a může v klidu pracovat na verzi, která bude použita v Melbourne.
Selhávání součástky MGU-K přitom McLarenu pokazilo celou druhou sérii předsezónních testů. Jenson Button kvůli ní v první den stihl absolvovat pouze 21 kol, pak došlo k poškození pohonné jednotky. Fernando Alonso musel během druhého dne jezdit s výrazně omezeným výkonem a během třetího dne přišla z továrny Hondy upravená součástka, která však po 24 kolech také selhala. Čtvrtý testovací den předčasně ukončila nehoda Fernanda Alonsa.
Podle zdrojů Autosportu bylo těsnění tvrdým oříškem i pro výrobce, kteří své pohonné jednotky představili už loni, a Honda pravděpodobně nebude schopna najít okamžité řešení.
McLaren má v úmyslu využít své vlastní znalosti získané během let vývoje vlastního systému KERS (Kinetic Energy Recovery System), který vozy Formule 1 používaly v kombinaci s motory V8. Podle Autosportu však prostě vezme MGU-K Hondy a vybaví ho vlastním těsněním.
Týmy mají před sebou poslední 4 testovací dny. Co se nevyzkouší do konce tohoto týdne, to bude muset být otestováno až v Austrálii.