Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes využije téměř všechny žetony před Austrálií

Mercedes využije téměř všechny žetony před Austrálií

Není na co čekat.

Mercedes chce do Melbourne poslat co nejvýkonnější motor schopný zvládnout 5 závodů. Neodloží si tedy velkou část vývojových žetonů na později, jak spekulovaly různé zdroje. Naopak, velkou většinu žetonů již využil a během sezóny plánuje vyvíjet minimálně. Jedním z důvodů je, že každý jezdec může během sezóny využít pouze 4 pohonné jednotky a on i celý tým by se neradi vraceli k jednotce ze začátku sezóny s mnohem nižším výkonem, což by mohlo věci zkomplikovat.

"Můžete žetony použít během roku, ale když to uděláte, nebudete se chtít vrátit ke starším kusům," řekl ředitel Mercedes AMG High Performance Powertrains, Andy Cowell. "Je to jedna z věcí, kterou budete muset zohlednit, když přijdete s novými nápady a když se budete rozhodovat, co chcete udělat."

Zástupci Ferrari tvrdí, že si chtějí nějaké žetony nechat stranou, zatímco Renault většinu z nich utratil na velké úpravy a do sezony si nejspíš také přenese pouze malou rezervu. Mercedes možná plánuje první letošní verzi své pohonné jednotky použít v prvních pěti závodech a pak nasadit finální verzi. Také by mohl první motory využít v prvních čtyřech závodech a pak ještě v Monaku, kde výkon motoru není tak důležitý a jezdcům by nevadilo jezdit s nižšími otáčkami.

"Všichni současní dodavatelé mají možnost upravit své jednotky použitím 32 žetonů podle systému FIA. Také se ukázalo, že tyto žetony mohou být použity i během sezóny, ale my jsme beztak nadále soustředěni na Melbourne, takže náš přístup se nezměnil.

Tvrdě jsme pracovali na tom, aby se vše dostalo do Barcelony (na poslední sérii testů). Díky tomu je můžeme vyzkoušet přímo na voze a do Melbourne chceme jít s co nejlepším hardwarem schopným vydržet pět závodů.
Nechceme se vybrat cestou: "Možná je tu příležitost odložit část výkonnosti na později". To by bylo nakonec dost riskantní, protože když něco odkládáte, vždy existuje riziko, že zpomalíte. Neplánujeme jít touhle cestou. Zatraceně těžko pracujeme na tom, abychom byli v Melbourne v nejlepší možné pozici.
"

Otázkou je, co se bude dít v dalších letech. V zákulisí se rozvíjí myšlenka velké změny, která by pohonným jednotkám zajistila výkon alespoň 1000 koní a zároveň zachovala "zelené" technologie. Je už však víceméně jisté, že tato změna přijde nejdříve v roce 2017 a vývoj pro sezónu 2016 by tedy měl probíhat podle původního plánu. To znamená, že výrobci motorů již nedostanou 32 ale 25 žetonů a 23 procent pohonné jednotky již bude zmraženo úplně. U Mercedesu s tím počítají a některé části navrhli s vědomím, že možná budou muset zůstat celé roky beze změn.

"Každý rok přijímáme rozhodnutí o tom, na kterých oblastech pracovat teďm a o co se pokusit až o rok. Naše působení v F1 je dlouhodobá záležitost, takže na středně a dlouhodobých cílech záleží stejně jako na vítězství v nejbližším závodu. Také tento princip má vliv na rozhodování o využití žetonů."