Mercedes během testů ani jednou nevyměnil motor
Další rána pro konkurenci?
Mercedes minulý týden ukázal něco ze své skutečné formy, když v Barceloně předvedl kromě vyrovnaných dlouhých stintů i nejrychlejší kolo obou barcelonských testů. Nico Rosberg se okruhem přehnal za minutu a 22.792s, a to měl nazutou měkkou směs pneumatik. Jeho soupeři se ani při simulaci kvalifikace se super-měkkými pneumatikami nedostali pod minutu a 23 sekund. Konkurence mohla Mercedesu téměř po celou dobu závidět také spolehlivost monopostu, ale Toto Wolff ji asi zaskočil zprávou, že během všech 12 dní využili jenom jeden základ pohonné jednotky.
"V podstatě jsme využili pouze jeden motor, i když to není úplně pravda, protože jsme průběžně nasazovali vylepšené díly a pracovali na různých komponentech," řekl Wolff během rozhovoru s redaktorem Sky Sports.
Nico Rosberg tedy nejlepší barcelonské kolo absolvoval s motorem, který měl již od prvního dne v Jerezu najeto velmi slušné množství kilometrů a za celou tu dobu nedošlo ani k jedné poruše, která by ho kompletně zničila. Těžko to porovnat se situací McLarenu, který musel pohonnou jednotku vyměňovat několikrát během každého ze tří čtyřdenních testů.
Wolff alespoň potvrdil, že v Barceloně už testovali pohonnou jednotku bez jakékoliv výkonnostní rezervy, neboť ji potřebovali vyzkoušet při plném zatížení.
"Musíte ji nechat běžet na 100 procent, protože chcete vědět, kolik toho snese. Hledání problémů při plné zátěži je pevnou součástí testovacího programu."
Další otázka byla směřována k Hamiltonově novému kontraktu, ale Wolff nechtěl nic prozradit. Pouze zopakoval, že vyjednání nové smlouvy mezi týmem a pilotem je v F1 dlouhý a náročný proces. K dohodě ještě nedošlo, ale beztak nevyjednává s žádným jiným jezdcem a ani to nemá v plánu.