Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Michelin se do F1 tak brzy nevrátí

Michelin se do F1 tak brzy nevrátí

Nestojí o reklamu, jakou si teď v F1 dělá Pirelli.

Většina fanoušků si ještě dobře pamatuje období "války pneumatikářů" mezi Michelinem a Bridgestonem. Japonský výrobce spojil síly s Ferrari a společně vytvořily dominantní duo, zatímco Michelin zásoboval týmy na opačné straně barikády. V roce 2006 se však vedení sportu rozhodlo, že chce více pozornosti pro jezdce, týmy a automobilky a soupeření výrobců pneumatik ukončilo.

Od roku 2007 se stal jednotným dodavatelem Bridgestone, ale Japonce F1 bez konkurence rychle omrzela. Michelin měl tedy příležitost vrátit se v roce 2010, avšak FIA přišla s požadavkem na dodání rychle degradujících pneumatik. Michelin odmítl, otevřel cestu Pirelli a svůj názor nemění.

"Pro Michelin je životnost výrobku jedním z klíčových elementů," řekl zástupce Michelinu během rozhovoru věnovanému návratu francouzské společnosti do MotoGP naplánovaného na rok 2016. "Když závodíme, vždycky se pokoušíme najít nejlepší kompromis mezi přilnavostí a výdrží. V MotoGP uděláme vše pro to, aby bylo poslední kolo závodu tím nejrychlejším. To je jeden z důvodů, proč jsme se nevrátili do F1. Měli jsme velký zájem vrátit se, ale to by nesměli mít taková pravidla a nesměli by od výrobce pneumatik požadovat takovou věc. Je to přesný opak toho, co chce naše společnost dělat. Bylo by to pro nás kontraproduktivní, takže bychom s tím za žádných okolností nemohli souhlasit.

Současný kontrakt Pirelli vyprší na koci sezóny 2016 a od roku 2017 by se měla F1 vrátit k širším zadním pneumatikám.

Sachsenring 2011 - MS GT1 a ADAC GT Masters