Michelin se do F1 tak brzy nevrátí
Nestojí o reklamu, jakou si teď v F1 dělá Pirelli.
Většina fanoušků si ještě dobře pamatuje období "války pneumatikářů" mezi Michelinem a Bridgestonem. Japonský výrobce spojil síly s Ferrari a společně vytvořily dominantní duo, zatímco Michelin zásoboval týmy na opačné straně barikády. V roce 2006 se však vedení sportu rozhodlo, že chce více pozornosti pro jezdce, týmy a automobilky a soupeření výrobců pneumatik ukončilo.
Od roku 2007 se stal jednotným dodavatelem Bridgestone, ale Japonce F1 bez konkurence rychle omrzela. Michelin měl tedy příležitost vrátit se v roce 2010, avšak FIA přišla s požadavkem na dodání rychle degradujících pneumatik. Michelin odmítl, otevřel cestu Pirelli a svůj názor nemění.
"Pro Michelin je životnost výrobku jedním z klíčových elementů," řekl zástupce Michelinu během rozhovoru věnovanému návratu francouzské společnosti do MotoGP naplánovaného na rok 2016. "Když závodíme, vždycky se pokoušíme najít nejlepší kompromis mezi přilnavostí a výdrží. V MotoGP uděláme vše pro to, aby bylo poslední kolo závodu tím nejrychlejším. To je jeden z důvodů, proč jsme se nevrátili do F1. Měli jsme velký zájem vrátit se, ale to by nesměli mít taková pravidla a nesměli by od výrobce pneumatik požadovat takovou věc. Je to přesný opak toho, co chce naše společnost dělat. Bylo by to pro nás kontraproduktivní, takže bychom s tím za žádných okolností nemohli souhlasit.“
Současný kontrakt Pirelli vyprší na koci sezóny 2016 a od roku 2017 by se měla F1 vrátit k širším zadním pneumatikám.