Coulthard: Dennis nemůže sedět na dvou stoličkách
Za špatnými výsledky vidí nastartování produkce sporťáků.
McLarenu se během zimních testů vůbec nedařilo, nový vůz strávil většinu času v garáži, pohonná jednotka zpravidla vydržela pouze pár kol a tým cestuje do Austrálie téměř v pozici outsidera. Vepředu se očekává pouze boj Mercedesu proti trojlístku Ferrari, Williams a Red Bull. Tahle situace rmoutí také bývalého jezdce McLarenu a současného komentátora BBC, Davida Coultharda, který za tento tým závodil v letech 1996 až 2004.
"Prostě nechápu, proč měli tolik potíží," řekl Coulthard. "Honda za ostatními zaostává a doběhnutí této ztráty ji jistě zabere nějaký čas. Ale proč zaostávají, když vyvíjeli motor o rok déle? Minulý rok, když byly zavedeny nové motory, neodvedly Ferrari a Renault tak dobrou práci jako Mercedes. A zatímco se toto dělo, Honda už měla dávno podepsanou smlouvu s McLarenem a vzala si rok na učení a vývoj. Proto mi to nejde do hlavy. Dějí se věci, které jsou velmi "ne-maclarenovské"."
Za hrozbou již třetího těžkého roku McLarenu i všech jeho fanoušků vidí Coulthard roztříštění pozornosti jeho šéfa mezi tým F1, výrobu supersportů a další projekty.
"Ron Dennis velmi chce, aby skupina rostla, produkovala auta a provozovala tým Formule 1, ale nikdo se nemůže naplno věnovat dvěma věcem najednou, to je fyzicky nemožné. V 90. letech vyrobil McLaren první sportovní auto (McLaren F1) a tým F1 šel na chvíli dole. Pak se týmu opět dařilo, ale pouze dokud McLaren spolu s Mercedesem nezačaly s SLR, pak opět přišel pokles. Pak přišlo další dobré období, opět vypustil do světa další vůz (McLaren P1) a tým šel dolů. Nepochybně se to cyklicky opakuje.
Vývoj sportovního auta vyžaduje velké investice, a když věnujete svůj čas a energii shánění peněz na silniční automobil, o to méně času a energie máte na Formuli 1. Red Bull nevyhrál čtyři mistrovské tituly díky dlouhé historii v F1, není to tradiční tým, ale investoval do správných lidí, kteří se mohli soustředit pouze na jednu věc. Stejné to bylo u Ferrari za éry Jeana Todta, Michaela Schumachera a Rosse Brawna. Byli stoprocentně soustředění a vytvořili stroj na vítězství. A když přestali být soustředění, tým sešel ze správné cesty.
Loni v McLarenu došlo k mnoha změnám, ale pro tým to byl rok plný zklamání. Měli nastartovanou restrukturalizaci a dobrý motor, ale prostě neměli dobrý vůz. Nyní jim Honda možná nedá nejlepší motor a zůstává jim jenom doufat, že jejich designéři připravili lepší vůz.
Mají úžasně vybavenou továrnu. Kdyby se soutěžilo o to, kdo má nejúžasnější designovací zařízení, McLaren by byl každý rok mistrem světa. Továrna Ferrari je dost nudná a Red Bull má pouze průmyslovou fabriku v Milton Keynes, není vůbec sexy."