Toro Rosso je top kandidátem na odkoupení Renaultem
Francouzi zvažují návrat žlutých monopostů.
Toro Rosso je, podle informací Autosportu, nejžhavějším kandidátem na odkoupení Renaultem. Francouzská automobilka přehodnocuje způsob své účasti v F1 a Cyril Abiteboul (ředitel Renault Sport F1) už potvrdil, že jednou z možností je i znovuzaložení továrního týmu. Ten by však jistě nevznikl "na zelené louce" a v hře mají být kromě Toro Rosso i Sauber, Lotus a Force India. Carlose Ghosna, generálního ředitele francouzské automobilky, o správnosti takového kroku nepřesvědčuje pouze Abiteboul ale také Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa v současnosti zastávající pozici ambasadora Renaultu.
Italské juniorce Red Bullu nahrává fakt, že je v dobré finanční kondici, zatímco v případě převzetí Force Indie nebo Lotusu by automobilka přebrala také dluhy těchto týmů.
"Mohli bychom Toro Rosso prodat, ale nemusíme," řekl k tomuto tématu Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport. Ten už pár dní předtím potvrdil, že Renault se zajímá o možnost převzít kontrolu nad Toro Rosso a "natřít vozy nažluto", což je tradiční barva závodních vozů Renaultu.
Red Bull využívá Toro Rosso jako juniorský tým pro své mladé jezdce, byl by se ho tedy ochoten vzdát?
„I kdyby Renault přebral kontrolu nad STR, naše spolupráce by neskončila," odvětil Marko. Těžko si představit, že by Renault nechal ve svém týmu závodit sotva zletilé jezdce Red Bullu, ale mohl by jim dávat příležitost alespoň jako náhradníkům a testovacím jezdcům.
Franz Tost, šéf Scuderie Toro Rosso, by se převzetí a přesunutí do pozice továrního týmu vůbec nebránil: "Posunuli bychom se tím o příčku výš. Pro Toro Rosso by bylo úžasné, kdyby spojilo síly s výrobcem. Bylo by to pozitivní pro mě i pro tým."
Abiteboul nechtěl komentovat spekulace o jejich přehlídkách továren Lotusu, Sauberu a Force India, pouze prozradil, že si byli ohlédnout vybavení základny Toro Rosso. To má však souviset pouze s tím, že mu dodávají pohonné jednotky. Potvrdil však zájem Renaultu více se zviditelnit.
"Zvažujeme možnost expandování a zlepšení marketingu. Hledáme způsob, jak zlepšit návratnost našich investic do Formule 1. Budeme se tomu v průběhu roku věnovat, ale netýká se to nejbližší budoucnosti. Bude to důležité rozhodnutí a taková se nedělají snadno.
V každém případě se nejedná o záležitost tohoto roku, takže máme dostatek času. Ještě dva roky bude platit náš kontrakt s Red Bullem a chceme ho naplnit lepším způsobem, než se nám to daří v současnosti. Prioritou je nyní spokojenost Red Bullu a Toro Rosso."
Další spekulace hovoří o tom, že šéf a spolumajitel společnosti Red Bull, Dietrich Mateschitz, se chce postupně zbavit obou týmů a přejít do pozice sponzora nebo spoluvlastníka celé F1.