Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli očekává lámání rekordů

Pirelli očekává lámání rekordů

Vozy F1 opět zrychlily.

Sportovní šéf Pirelli očekává, že v sezóně 2015 padne několik traťových rekordů. Loni týmy zkonstruovaly první vozy podle nových pravidel, motoráři vyrobili první komplexní hybridní pohonné jednotky a Pirelli nevědělo, co přesně má očekávat a pro sezónu 2014 vyvinulo značně konzervativní pneumatiky. To je však minulostí, motory jsou výkonnější, vozy lépe vyvážené a Pirelli také přispělo svou troškou v podobě nové struktury zadních pneumatik.

"Struktura všech směsí zadních pneumatik prošla před sezónou 2015 evolucí. Naším cílem bylo připravit je na zvládání extrémních požadavků, které na ně kladou nové vozy," řekl Paul Hembery.

Nejrychlejší kolo víkendu Velké ceny Austrálie 2015 si na konto připsal Lewis Hamilton, který v kvalifikaci dokázal melbournský okruh na měkkých pneumatikách absolvovat za 1 minutu a 26.327 tisícin sekundy. Loni byl nejrychlejší Nico Rosberg, který si ve třetím tréninku připsal čas 1:29.375 (během kvalifikace pršelo).

Zajímavější je porovnání nejrychlejších kol závodu, které bylo, opět v podání Lewise Hamiltona, o 1.5 sekundy rychlejší než loňské nejrychlejší kolo Nica Rosberga. Brit ho navíc dosáhl na středně tvrdé směsi pneumatik a rozdíl v rychlostech středně tvrdých a měkkých pneumatik se v Melbourne pohyboval kolem 1.4 sekundy.

"Tato čísla potvrzují to, co jsme očekávali už od předsezónních testů - výrazné snížení časů na kolo. Na některých okruzích bychom dokonce mohli být svědky nových traťových rekordů," dodává Hembery.

Před sezónou 2014 došlo vlivem pravidel k výrazné ztrátě aerodynamického přítlaku a před sezónou 2015 se museli aerodynamici vypořádat s méně efektivními sníženými nosy monopostů. O lepší časy se tak starají především motory s vyšším krouticím momentem a útok na rekordní časy tak můžeme očekávat především na rychlých okruzích s dlouhými rovinkami. V roce 2005, za éry motorů V10, vyhrál Fernando Alonso kvalifikaci na VC Bahrajnu časem 1:29.848, loni Rosbergovi stačil čas 1:33.185.

VC Austrálie  2014 2015
 FP1  1:31.840 (Med)  1:29.557 (Med)
 FP2  1:29.625 (Soft)  1:27.697 (Soft)
 FP2  1:29.375 (Soft)  1:27.867 (Soft)
 kvalifikace  1:30.775 (Soft)  1:26.327 (Soft)
 závod  1:32.478 (Soft)  1:30.945 (Med)