Na novou sezonu ELMS je připraveno 26 posádek
Ze soupisky (zatím?) zmizelo několik zvučných jmen.
Příležitost poslední předsezonní přípravy na ELMS-sezonu roku 2015 využil na dlouhé variantě okruhu Paula Ricarda v Le Castelletu relativně uspokojivý počet 26 vozů. Ze soupisky (zatím?) zmizelo několik zvučných jmen, za to se paddock European Le Mans Series mohl pochlubit výrazně zvýšenou kvalitou materiálu. Po dvou dnech testů se za proměnlivých podmínek snažilo hned 11 prototypů třídy LMP2 a k tomu předvedl ruský tým SMP svou novou, ještě nedodělanou kreaci „BR01“. Pokud lze dle docílených časů hledat závěry ohledně konkurenceschopnosti a vyrovnanosti pole, vzkvétá naděje na opravdu napínavé závody: nejrychlejších osm prototypů se vešlo do 1,5 sekundy.
Nejlepší čas dvoudenních příprav si zapsal hned v pondělí dopoledne domácí jezdec Nathanael Berthon. Mladý Francouz letos pojede vedle ELMS i kompletní šampionát GP2 a o otevřený Oreca-Nissan 03R týmu Murphy Prototypes se bude dělit s výborným Michaelem Lyonsem (Angličan dvakrát za sebou vyhrál GP Monaco Historique formule 1) a Markem Patersonem.
Jen o málo pomalejší byly oba Gibson-Nissany týmů Jota (Simon Dolan/Felipe Albuquerque/Harry Tincknell) a Greaves (Gary Hirsch/Bjorn Wirdheim/Jon Lancaster).
Teprve druhý den ukázal svůj potenciál i nový Oreca-Nissan 05 stáje TDS. Tým, který přes zimu překvapivě přesedlal ze slibného prototypu Ligier na konkurenční výrobek, jistě patří mezi favority a Tristan Gommendy mu zajistil nejlepší čas dne, ještě než začalo pršet. Jan Charouz, v posledních letech pravidelný účastník ELMS, se testů nezúčastnil. Český specialista ale stále ještě hledá volný kokpit pro Le Mans.
Účastníci zatím bohužel nepřijali novou třídu LMP3. Na jihu Francie se objevil pouze jeden vůz této „finančně zajímavé“ třídy, zbrusu nový Ginetta-Nissan, který jezdci týmu LNT kolem Olympijského vítěze Chrise Hoye umístili mezi nejrychlejšími vozy GT.
Apropos GT. Nejrychlejší testů byl v této třídě Ferrari 458 týmu AT Racing s Alessandrem Perguidim v kokpitu. Ital zajel výborný čas hned první den, v úterý byl nejrychlejším GTéčkem VDS-BMW Z4 dvojnásobného mistra světa cestovních vozů, Brita Andyho Priaulxe.
Zajímavý osud postihl v pondělí Ferrari GTC ruského týmu SMP. Třída GT musí používat předepsaných pneumatik výrobce Dunlop, tato značka ale patří americkému koncernu GoodYear a proto se i na ní vztahuje momentálně platící embargo vůči ruským zákazníkům. Vůz Borise Rotenberga tedy zůstal v garáži, než se pro druhý den přeci jen našlo politické řešení...
11. duben, 4h v Silverstone
17. květen, 4h v Imole
12. červenec, 4h na Red Bull Ringu
5. září, 4h v Le Castelletu
18. říjen, 4h v Estorilu
(většina týmů se samozřejmě 14. června zúčastní i klasických 24h v Le Mans)