Každý jezdec dostane motor navíc
Týmy se dohodly na navýšení počtu PJ na sezónu.
Každý z jezdců F1 bude moci během sezóny 2015 využít o jeden motor více, než dovolují stávající pravidla. Týmy o této změně diskutovaly během čtvrtečního setkání a proti změně prý nikdo nenamítal. Pravidlo ještě bude muset odsouhlasit FIA, co by se mohlo stát před VC Číny.
Podle informací Autosportu je hlavním důvodem pro změnu vývoj motorů během sezóny. Původně měl být jejich vývoj zmrazený v poslední únorový den a zůstat tak až do konce sezóny. Během zimy však byla objevena a uznána díra v pravidlech, která výrobcům pohonných jednotek umožňuje nasazovat vylepšení i během sezóny.
Použité motory však už nesmějí být upravovány, lepší tedy budou až nové motory vyrobené v průběhu sezóny. Limit na čtyři PJ na jezdce a sezónu však výrobcům do velké míry svazoval ruce, zejména s přihlédnutím k tomu, že někteří jezdci nasadili díly druhé PJ už během dnešních tréninků na VC Malajsie. U pěti motorů budou moci výrobci využít své žetony efektivněji.
Jediný, kdo by mohl vůči takovému ústupku namítat je Mercedes a jeho zákazníci. Německá automobilka má opět nejlepší pohonnou jednotku a do sezony si nechala nejméně žetonů (Mercedes 7, Honda 9, Ferrari 10 a Renault 12). Němci však zřejmě nic nenamítali.
Druhým důvodem je obava o nedostatek akce na trati. Týmy využívají závodní PJ i ve volných trénincích a nízký počet jednotek by je mohl v druhé polovině sezóny motivovat k co nejmenšímu počtu tréninkových kol.
Do třetice jsou tu obavy, že motory několika výrobců by prostě neměly šanci vydržet takovou zátěž a závěr sezony by se hemžil spoustou penalizací matoucích diváky.
Autosport již získal vyjádření Jamese Allisona, technického ředitele Ferrari: "Je to ještě poměrně čerstvá novina. Upřímně, ještě jsem se nad tím hlouběji nezamýšlel. Určitě nám to ale poskytne více flexibility, více příležitostí poslat na trať nové věci, takže potřebujeme zjistit, co to pro nás znamená a jak se tomu přizpůsobit. Pokud změna pravidel dostane razítko (od FIA), vlastně se vrátíme k počtu jednotek v první sezóně hybridních turbomotorů."