Renault zvažuje všechny možnosti
Včetně odchodu a vlastního týmu.
Renault během páteční tiskové konference připustil možnost úplného odchodu z F1. Ve skutečnosti se však Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, snažil vysvětlit, že zvažují všechny možnosti. Zároveň může jít o odkaz Christianu Hornerovi a vedení Red Bullu. Svými vyjádřeními poškozují image francouzské automobilky, přitom by se bez nich ocitli v situaci, v níž by museli přijmout pozici obyčejného zákazníka Ferrari, Mercedesu nebo Hondy soustředěné na McLaren.
"Mohu potvrdit, že zvažujeme více možností včetně odchodu z Formule 1," řekl Abiteboul. "Upřímně, pokud dospějeme k názoru, že F1 škodí reputaci Renaultu, nebo pokud usoudíme, že nám nevyhovuje současný vzorec, pokud Renaultu nebude přinášet víc než ho stojí... Musí se počítat také s tím, že jako dodavatel motorů (bez vlastního týmu v barvách automobilky, který by byl neustále divákům na očích a získával peníze z Poháru konstruktérů a dalších partnerů) nemáme finanční stimul k vývoji a financování vývoje motorů. Na toto se nyní musíme podívat.
Jsme samozřejmě přesvědčeni, že jsme v pozici důvěryhodného hráče tohoto sportu, chceme soutěžit mezi nejlepšími značkami a Formule 1 je skvělou platformou pro prezentaci značky, takže se potřebujeme zamyslet nad tím, co ještě můžeme dělat vedle toho, co již děláme. A pokud se to rozhodneme udělat, jsme na otevřeném trhu a máme dostatek kapacit na to, abychom mohli jednat s více stranami. Ale jak už jsem řekl, momentálně se soustředíme pouze na motory.“
Christian Horner zároveň vysvětlil, že virtuální testovací trať, kterou budují ve své továrně v Milton Keynes, nepředznamenává jejich posun do pozice výrobce motorů. Naopak, nové zařízení je součástí prohlubování spolupráce s Renaultem, má sloužit k testování jejich pohonných jednotek v šasi a s převodovkou Red Bull Racingu. Díky tomu Renault Sport F1 nemusí do takového zařízení sám investovat a může se soustředit na design a výrobu motorů. Značná část testování pak může proběhnout na náklady Red Bullu.
"Dobře, takže v první řadě chci říct, že nemáme ani nejmenší zájem stát se výrobcem motorů," řekl na rovinu Horner. "Máme určité množství zdrojů, kterými se snažíme doplňovat a pomáhat Renaultu v oblastech, kde je to možné. Jsme velmi dobří na poli simulací, máme špičkovou továrnu a množství CFD kapacity.
V podstatě se pokoušíme jenom o koordinaci s Renaultem. Chceme mu asistovat v oblastech, v nichž možná není až tak silný. Týká se to spíše dlouhodobého plánu než krátkodobých cílů, ale silné stránky Milton Keynes snad dokážou Renaultu pomoci ven ze současné situace."
Kdyby však přece jen došlo k rozdělení, může Red Bull své zařízení využít jako základ partnerství s jiným výrobcem motorů.