Allison: Byli jsme rychlejší o jednu až dvě desetiny
Klíčovými byly chladicí systém a šetrnost k pneumatikám.
Za otce nového vítězného vozu Ferrari je považován James Allison, který do Ferrari přestoupil předloni z Lotusu. Okamžitě zaujal místo technického ředitele a loni byla jeho pozice ještě posílena důvěrou nového šéfa Maurizia Arrivabeneho a odchodem Nikolase Tombazise a Pata Frye. Které vlastnosti SF15-T vynikly v Malajsii natolik, že Sebastianu Vettelovi umožnily porazit oba jezdce Mercedesu?
"Znám pouze polovinu odpovědi. Tu, která se týká našeho vozu," odpověděl Allison na otázku, jak je na tom SF15-T v porovnání s vozem Mercedesu. "Vím, že máme velmi dobrý systém chlazení, takže velkou zásluhu na tomto úspěchu má tým lidí, kteří se této oblasti věnují ve větrném tunelu a samozřejmě lidem navrhujícím design, kteří dali našemu vozu tento inovativní balík. Díky tomu můžeme jezdit i v těchto krutých teplotách bez škodlivého otevírání vozu (dodatečných chladících otvorů).
Tato trať je poměrně drsná a horká, což je náročné na pneumatiky a máme to štěstí, že náš vůz se k pneumatikám chová šetrně. Nevidím druhou stranu rovnice, nevím, jak na tom byl Mercedes. Jsem si jist pouze tím, že v Číně se budeme snažit stejně, jako jsme se snažili v Malajsii."
Mercedes zjevně potrápila degradace pneumatik mnohem víc než Ferrari a Allison je přesvědčen, že i při stejné strategii by byly červené monoposty rychlejší než Stříbrné šípy, k vítězství by to ale možná beztak nestačilo.
"Myslím, že jsme v neděli byli o trošičku rychlejší. Ale pokud jste rychlejší jenom o jednu nebo dvě desetiny sekundy, což by asi odpovídalo naší situaci, tak je těžké předjet vůz před vámi a mimořádně těžké je pak za takových podmínek porazit dva vozy. Měli příležitost rozdělit strategii, aby před námi zůstal alespoň jeden z jejich vozů. Safety car nám dal příležitost dostat se před oba vozy relativně bezbolestně."