Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault chce následovat příklad Ferrari

Renault chce následovat příklad Ferrari

Red Bull zpomalily přehřáté brzdy.

Během Velké ceny Malajsie na sebe strhlo pozornost Ferrari a fanoušci tohoto sportu už teď netrpělivě čekají na VC Číny, během níž dojde k dalšímu měření sil italské stáje a továrního týmu německé automobilky. Red Bull a Renault se díky tomu na chvíli dostaly mimo světla reflektorů a jen málokdo věnoval pozornost tomu, že Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat dojeli do cíle s jednokolovou ztrátou na vítěze.

"Po Melbourne jsme řekli, že musíme zareagovat, ale zároveň to nesmíme přehnat. V Malajsii jsme pak měli možnost vidět, že učiněná opatření a protiopatření přinesla své ovoce," řekl Cyril Abiteboul, ředitel Renault Sport F1. "Z pohledu motorů jsme byli mnohem blíže bodu, ve kterém jsme měli být v Austrálii. Spolehlivost byla obecně dobrá, tak jak měla být, a zlepšení v oblasti jízdních vlastností umožnila týmům soustředit se na nastavení vozů. Díky tomu zjistily, jaká je v této chvíli reálná rychlost vozů."

Pokud se tedy během dvou týdnů podařilo odstranit zásadní nedostatky v oblasti spolehlivosti a jízdních vlastností, bude se Renault moct soustředit na poslední bod programu - dohánění konkurence. Pokrok Ferrari ukázal, že to není marný boj.

"Určitě jsme nechtěli skončit celé kolo za vítězem, ale nyní máme jasný cíl. Ferrari odvedlo během posledních pár měsíců skvělou práci a ukázalo, že Mercedes není nedostižný, pokud dáte dohromady všechny ingredience. Musíme se soustředit na naši práci a na dlouhou hru a při každé příležitosti jít na sto procent."

Obrovská ztráta na čelo závodu zkráceného výjezdem bezpečnostního vozu však nešla pouze na účet Renaultu. Oba vozy Red Bull Racingu byly poraženy mladými a nezkušenými jezdci Toro Rosso. Ricciardo i Kvjat se totiž nejvíce trápili s brzdami.

Po stažení safety caru začala stoupat teplota brzd a v druhé polovině závodu jsme jim museli velmi pomáhat. Nemyslím, že by naši jezdci dnes mohli získat lepší výsledek. Nyní musíme přešetřit mnoho věcí a přinést spoustu vylepšení ještě dříve, než začne víkend VC Číny."