Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Louisianě rozhodla strategie, radoval se Hinchcliffe

V Louisianě rozhodla strategie, radoval se Hinchcliffe

Indy Grand Prix of Louisiana – Výsledky závodu

Premiérový závod IndyCar v Louisianě vyhrál James Hinchcliffe. Závod začal jako mokrý a hrozilo, že před koncem závodu zasáhne dráhu bouřka. Vzhledem k počasí se nepovedlo odjet původně plánovaných 75 kol a závod byl ukončen po vypršení dvouhodinového limitu. Z vítězství se radoval Hinchcliffe, jehož tým vsadil na alternativní strategii. Pro kanadského závodníka to ale bylo velmi těsné, palivo mu došlo cestou do victory lane. Z druhého místa se radoval Castroneves, který jel podobnou strategii jako Hinchcliffe, byť ne tak agresivní. Na stejné strategii jako Castroneves byli i třetí Jakes a čtvrtá Simona de Silvestro. Montoya, který většinu závodu vedl, dojel na pátém místě.

Indy Grand Prix of Louisiana – NOLA Motorsports Park
47 kol – 129 mil
6 žlutých fází – celkem 26 kol
3 jezdci ve vedení – celkem 3 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Juan Pablo Montoya – celkem 31 kol
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon – 1:28.5583 v 40. kole

Do závodu se startovalo na pneumatikách do mokra. Třetí Kanaan se dostal mimo trať, což posunulo piloty týmu Penske na první čtyři příčky, pátá patřila Bourdaisovi. Ve třetím kole přišel Karam o kus předního křídla, které zlomil o svého stájového kolegu Kimballa. V boxech mu tým nazul nové pneumatiky, ale stále do mokra.

V 11. kole odstartovali Hunter-Reay a Kanaan přezouvání na slicky, oběma tým nasadil měkkou sadu pneumatik. Hunter-Reay se v boxech dostal před Kanaana. Závod vedl Montoya s náskokem 1,1 vteřiny před Powerem. Castroneves ztrácel 5,6 vteřiny, Pagenaud 6,5 a Bourdais 7,4.

Kanaan záhy nezvládl udržet vůz na trati, ale z promočené trávy se dokázal vrátit zpátky, byť velmi riskantně. Zapotili se především De Silvestro, Andretti a Karam.

Vedoucí Montoya zamířil pro slicky ve 14. kole, společně s ním zajeli k mechanikům i Power, Pagenaud nebo 6. Rahal. Castroneves zůstal na trati ještě jedno kolo a po skvěle zvládnuté zastávce se vrátil mezi Montoyu a Powera. Nováček Chaves skončil v trávě, ale na rozdíl od Kanaana nedokázal udržet motor v chodu.

V 16. kole tak na dráhu poprvé vyjel zpomalovací vůz. Pořadí v první desítce bylo Montoya, Castroneves, Power, Pagenaud, Bourdais, Hunter-Reay, Newgarden, Rahal, Filippi a Coletti. Mezi vedoucím Montoyou a druhým Castronevesem se ale pohyboval o kolo zpět jedoucí Dracone.

Restart přišel v 21. kole, ale ještě v poslední zatáčce před restartem ztratil nad vozem kontrolu Jakes a vyhýbající se Hawksworth neměl kam uhnout a vůz poslal do zdi mezi cílovou rovinkou a boxovou uličkou. Jakes mohl v závodě pokračovat, pro Hawkswortha závod skončil. Castroneves se zasekl za Draconem, čehož využil Power a před oba se dostal. Když se o předjetí pomalého Itala pokusil Castroneves, skončilo to kolizí a zlomeným křídlem u vozu vicemistra posledních dvou ročníků. Dracone se do boxů dobelhal s prořízlou zadní pneumatikou.

Během žluté fáze na sebe ale upozornil ještě jednou, ve 26. kole zajel do boxů znovu, ztratil kontrolu nad vozem a přejel vlastního mechanika. Zraněný mechanik však naštěstí bude v pořádku.

Původně plánovaný restart ve 27. kole byl tak odmáván a znovu závodit se začalo až v kole následujícím. První pětka jela v pořadí Montoya, Power, Pagenaud, Bourdais a Rahal. Ale Coletti na cílové rovinky dostal hodiny, zadkem vrazil tvrdě do svodidel a vynutil si další výjezd zpomalovacího vozu. Do boxů se dostal vlastní silou, ale tým musel strávit několik kol opravou převodovky. Ti, kteří měli problémy, toho využili k zastávkám v boxech doufajíce, že by to v případě, že bude závod ještě hodněkrát přerušovaný žlutou fází, mohl být poslední pitstop.

Další restart dopadl jako ty předchozí, tentokrát byl viníkem dalšího přerušení Sage Karam. Vedoucí skupina už další žluté fáze využila k pit stopu. Nestavěli akorát Hinchcliffe, Huertas, Castroneves, Jakes, Kanaan a De Silvestro, až za nimi jel Montoya.

V poslední zatáčce však byla celý závod velká kaluž, takže se další restart nepovedl, tentokrát to ztratil Huertas. Ve 40. kole zmařil další restart opět Sage Karam. Castroneves ale musel odolávat tvrdým útokům Jakese.

Poslední restart tak přišel ve 43. kole. Do vypršení časového limitu zbývalo 8 a půl minuty. Montoya úspěšně zaútočil na Kanaana, ale o další přerušení se postaralo trio Pagenaud, Hunter-Reay a Bourdais. Podle Pagenauda jej Hunter-Reay vytlačil mimo dráhu. Francouzův neovladatelný vůz přejel po trávě a taranoval Hunter-Reaye a Bourdaise. Hunter-Reay tvrdil, že Pagenauda nikam netlačil, ale že se pilot týmu Penske cpal tam, kam se nemohl vejít. Podle Hunter-Reaye byl na vnitřku Bourdais, proto tam nemohl. Opakovaný záběr ale ukázal, že mezi Bourdaisem a místem, kde se pohyboval Hunter-Reay, bylo místo minimálně na jedno další auto, ne-li na dvě. INDYCAR souhlasila s Pagenaudovým tvrzením, že viníkem je Hunter-Reay a loňského vítěze Indy500 potrestala odpočtem tří bodů a podmínkou.

Hinchcliffeovi už vydrželo palivo až do konce závodu. Na jedné sadě gum a na jednu nádrž odjel Kanaďan 34 kol. Pohonné hmoty mu došly až cestou do boxů. Na druhém místě dojel Hélio Castroneves a to i přesto, že v průběhu závodu kolidoval s Draconem a že nebyl během předzávodních tréninků zrovna rychlý. Třetí příčku obsadil James Jakes a Sam Schmidt tam měl na stupních vítězů oba své piloty. Honda se ve druhém závodě letošní sezóny dočkala prvního letošního vítězství.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
 01:47:19.4896
2.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 0.4279
3.
 J.Jakes  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 0.8452
4.
 S.de Silvestro  Andretti Autosport
H
+ 1.2924
5.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 1.7564
6.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 2.2638
7.
 W.Power  Team Penske
C
+ 3.0958
8.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 4.3495
9.
 J.Newgarden  CFH Racing
C
+ 5.7352
10.
 L.Filippi  CFH Racing
C
+ 7.2115
11.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
+ 7.8421
12.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 9.0899
13.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 9.7817
14.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 15.7221
15.
 G.Chaves  Bryan Herta Autosport
H
+ 1 kolo
16.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
+ 1 kolo
17.
 S.Coletti  KV Racing Technology
C
+ 3 kola
18.
 S.Karam  Chip Ganassi Racing
C
+ 3 kola
19.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Havárie
20.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
Havárie
21.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
Havárie
22.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
Porucha
23.
 F.Dracone  Dale Coyne Racing
H
Havárie
24.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
Havárie