Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes připraven na týmové příkazy

Mercedes připraven na týmové příkazy

Ferrari je již příliš blízko.

Toto Wolff připustil, že Mercedes asi bude muset více "řídit" souboje svých jezdců, protože Ferrari je letos mnohem nebezpečnější než kterýkoli z loňských soupeřů. Když bude hrozit, že by se doprostřed stupňů vítězů měl opět postavit pilot v overalu Ferrari, mohou přijít i "nepopulární" příkazy, kterých se Mercedes vzdal po Velké ceně Maďarska 2014, jelikož je Hamilton beztak neuposlechl a Rosberga před sebe nepustil (ačkoli ten se ani nesnažil vyvinout tlak). Závod nakonec vyhrál Daniel Ricciardo.

"Na trati vidíte pouze dva lidi, ale na voze jich pracuje tisíc. Pokud se dostaneme do bodu, kdy buď zasáhneme do jejich závodu, nebo vznikne riziko, že přijdeme o vítězství, tak budeme jednat. Už nemáme takový náskok, jako minulý rok, když jsme je mohli nechat vzájemně na sebe tlačit až do posledního kola závodu. Musíme začít řídit odstupy mezi nimi.

Může k tomu dojít v neděli, kdy můžeme potřebovat nekompromisní radiokomunikaci, ve které jezdci sdělíme, co od něj potřebujeme, aby nebyl ohrožen týmový výsledek. Můžeme se ocitnout v situaci, ve které budeme riskovat ztrátu vítězství ve prospěch Ferrari, pokud nepoužijeme nepopulární příkaz a nebudeme je víc řídit."

Nepůjde však o týmovou režii, jak si ji fanoušci pamatují z dob, kdy ve Ferrari jezdili Michael Schumacher a Rubens Barrichello, nebo později Fernando Alonso a Felipe Massa. Týmové příkazy Mercedesu nebudou zaměřeny na zvýhodnění jednoho z jezdců.

Především může dojít k záměrnému rozdělení strategií ještě před závodem, přičemž jezdci na různých pneumatikách nebo odlišným počtem zastávek do konce závodu by se neměli vzájemně omezovat.

"Loni jsme měli náskok, ale nyní se zdá, že nás Ferrari dokázalo dohnat a asi budeme potřebovat začít dávat jezdcům odlišné strategie.