Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

F1 opět blíž k tisíci koňských sil

F1 opět blíž k tisíci koňských sil

Magická hranice má padnout v roce 2017.

Formule 1 je po bahrajnském víkendu opět blíž k pohonným jednotkám s výkonem 1000 koňských sil.

V zimě se Formule 1 rozdělila na dva tábory. Jeden požadující okamžitou velkou změnu motorů a výkon alespoň tisíc koňských sil a druhou navrhující, aby se pozornost soustředila na jiné oblasti, jelikož na další velkou změnu motorových pravidel je ještě brzy a byla by to další obrovská finanční zátěž pro výrobce i pro týmy. V Bahrajnu se však nejmocnější muži F1 dokázali předběžně dohodnout na kompromisu. 1000 koní se pokusí vydolovat ze současných pohonných jednotek.

Toto Wolff je přesvědčen, že Mercedes by se v roce 2017 dostal na úroveň 950 koňských sil i bez úprav pravidel, o posledních 50 koní se mohou postarat malé úpravy pravidel a zvýšení limitu spotřeby paliva. V současnosti jsou motory limitovány využitím 100 kilogramů paliva na závod a zvýšení by umožnilo dostat z motorů více výkonu. Sportovní ředitel Mercedesu však zároveň upozorňuje, že úprava pohonných jednotek, aby dokázaly využít vyšší průtok paliva, by také nebyla zadarmo.

"Jsem přesvědčen, že nebude problém zvýšit výkon pomocí zvýšení průtoku paliva," řekl v Bahrajnu Wolff. "Pokud se rozhodneme zvýšit průtok o 10 nebo 20 kilogramů na hodinu, budeme mít více než 1000 koňských sil. Budeme ale muset změnit klíčové komponenty motoru, aby zůstaly spolehlivé, a to se neobejde bez zvýšení nákladů.

Všichni jsme se shodli na tom, že chceme mít zajímavý balík šasi a pohonné jednotky a momentálně hledáme cestu jak toho dosáhnout. Myslím, že všichni výrobci chtějí zachovat současnou architekturu s hybridními částmi. Chceme nadále jít touhle cestou. Přinejmenším Ferrari, Renault, Honda a Mercedes jsou v tomto zajedno. Měli jsme velmi konstruktivní setkání s Charliem (Whitingem) a Berniem (Ecclestonem) a diskutovali o konceptech."

Bernie Ecclestone není se současnými motory spokojen už od jejich zavedení, ale s tisíc koňovou variantou by se dokázal smířit. Má však podmínku, aby automobilky prodávaly motory soukromým týmům levněji než v současnosti.