První letošní pole position pro Greena a Audi
Hockenheimring – kvalifikace na 1. závod (Aktualizováno)
DTM má za sebou prémiérovou kvalifikaci ve svém novém závodním formátu (ke změnám sportovních pravidel více zde). Turbulentní dvacetiminutovku nejlépe zvládla automobilka Audi, do první desítky se probojovalo hned šest jejích jezdců. Na seznam letošních držitelů pole position se jako první zapsal Jamie Green.
Čas 1:33.044 nebyl tím nejrychlejším, co jezdci na Hockenheimringu tento víkend předvedli (v dopoledním tréninku zajel Edoardu Mortara 1:32.672), přesto Greenovi stačil k zajištění prvního místa na startu do odpoledního závodu.
Audi nastavilo své zbraně na maximální výkon v kvalifikaci a vozy se čtyřmi kruhy ve znaku se prakticky okamžitě zahnízdily na vedoucích pozicích. Totální dominanci Ingolstadtu narušil až sedm minut před koncem druhým časem Pascal Wehrlein. Podobný výpad ze středu pole zopakoval o chvíli později i Paul di Resta.
Ještě dvě minuty před koncem to vypadalo na velký debakl BMW. Pak však ukořistil třetí startovní příčku Augusto Farfus. Nicméně i tento úspěch měl hořkou příchuť, jelikož Brazilec byl nucen odstavit svůj vůz na kraji dráhy a zpět do gáraže se nechat odtáhnout.
Spektakulárním kouskem na sebe upozornil Christian Vietoris. Na výjezdu ze Sachs Kurve byl příliš široký, dostal se mimo trať, lehkým kontaktem s bariérou přišel o pravé zrcátko a následně svůj C 63 DTM poslal v terénu do vzduchu.
AKTUALIZOVÁNO:
Augusto Farfus a Gary Paffett byli kvůli porušení předpisů před sobotním závodem odsunuti na konec startovního pole. Ve Farfusově bmw nezbylo po kvalifikaci předepsané minimální množství paliva (500g) a Paffettův tým se provinil proti pravidlům parc fermé, když na Angličanově voze měnil jeden ze senzorů.
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1:33.044
|
|
2.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
1:33.160
|
+0.116
|
3.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
1:33.310
|
+0.266
|
4.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
1:33.331
|
+0.287
|
5.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
1:33.338
|
+0.294
|
6.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
1:33.340
|
+0.296
|
7.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
1:33.342
|
+0.298
|
8.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
1:33.342
|
+0.298
|
9.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
1:33.358
|
+0.314
|
10.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
1:33.489
|
+0.445
|
11.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
1:33.502
|
+0.458
|
12.
|
M.Martin | BMW - RMG |
1:33.526
|
+0.482
|
13.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
1:33.567
|
+0.523
|
14.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
1:33.580
|
+0.536
|
15.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
1:33.582
|
+0.538
|
16.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
1:33.591
|
+0.547
|
17.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
1:33.604
|
+0.560
|
18.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
1:33.621
|
+0.577
|
19.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
1:33.652
|
+0.608
|
20.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
1:33.842
|
+0.798
|
21.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
1:34.056
|
+1.012
|
22.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
1:34.109
|
+1.065
|
23.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
1:34.121
|
+1.077
|
24.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
1:34.168
|
+1.124
|