Sobota patří Greenovi

Hockenheimring – 1. závod
Angličan Jamie Green ve službách Audi zcela ovládnul první den nové sezony DTM. Po zisku pole position si vyjel také vítězství v sobotním divokém závodě, který poznamenala řada incidentů a dva výjezdy safety caru. O druhé místo svedli interní duel jezdci Mercedesu Pascal Wehrlein a Paul di Resta. Úspěšnější byl nakonec prvně jmenovaný.
Green dodržel do puntíku předepsanou strategii a po zhasnutí startovních světel vystřelil jako raketa, aby okamžitě unikl z DRS zóny. Když bylo DRS po třech kolech aktivováno, už měl náskok přes 3 sekundy, který v následujících kolech dále navyšoval.
Pohodlnou jízdu vedoucího muže narušily hned dva výjezdy safety caru. První ve 12. kole po nehodě Daniela Juncadelly a druhý o tři kola později po hromadné kolizi ve vlásence způsobené nedobrzdivším Martinem Tomczykem.
Při druhém restartu už si musel Green před soupeři pomoci na hraně pravidel a za svůj zpomalovací manévr si vysloužil varování černobílou vlajkou. Další vlajka stejného zbarvení už byla naštěstí pro Angličana kostkovaná a potvrzovala jeho premiérové vítězství pro Audi.
Zatímco o hlavní bodový příděl bojovaly vozy Audi a Mercedesu, BMW se nevyplatil příliš konzervativní přístup k nastavení vozu. Nejlepším jezdcem mnichovské automobilky byl sedmý Maxime Martin, následovaný vláčkem svých firemních kolegů.
43 minut prvního letošního závodu s sebou přineslo vše, co si pořadatelé spolu s automobilkami předsevzali. Možná až příliš. Rovná třetina jezdců totiž do cíle nedorazila. Program na Hockenheimringu pokračuje zítra dopolední kvalifikací na delší závod č. 2.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
42:47.133
|
26
|
2.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+02.327
|
26
|
3.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+03.221
|
26
|
4.
|
![]() |
Audi - Abt |
+03.930
|
26
|
5.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+04.667
|
26
|
6.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+05.203
|
26
|
7.
|
![]() |
BMW - RMG |
+11.140
|
26
|
8.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+13.840
|
26
|
9.
|
![]() |
BMW - RMG |
+14.465
|
26
|
10.
|
![]() |
BMW - RBM |
+15.458
|
26
|
11.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+15.968
|
26
|
12.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+16.247
|
26
|
13.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+18.233
|
26
|
14.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+20.797
|
26
|
15.
|
![]() |
Audi - Abt |
+25.038
|
26
|
16.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+25.434
|
26
|
-
|
![]() |
Mercedes – ART |
+10 kol
|
16
|
-
|
![]() |
Mercedes – ART |
+11 kol
|
15
|
-
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+11 kol
|
15
|
-
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+16 kol
|
10
|
-
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+17 kol
|
9
|
-
|
![]() |
BMW - RBM |
+20 kol
|
6
|
-
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+25 kol
|
1
|
-
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+25 kol
|
1
|