Audi dominuje v čele s Rockenfellerem
Hockenheimring – kvalifikace na 2. závod (Aktualizováno)
Jako den a noc byly obě kvalifikace na Hockenheimringu, dějišti prvního závodního víkendu nové sezony DTM. Zatímco v sobotu na suché trati rozhodovalo nastavení vozu a míra rizika, jaké byli jezdci v honbě za nejrychlejším časem jen dvě hodiny před prvním závodem ochotni podstoupit, nedělní kvalifikační jízdy byly díky proměnlivým podmínkám především o správném načasování.
Na osychající trati se po dvaceti minutách plných zvratů nejlépe prosadili svěřenci Audi a potvrdili tak, že v Ingolstagtu se přes zimu na první podnik připravili výtečně. Nejrychlejší čas patřil v turbulentním závěru kvalifikace Mikeu Rockenfellerovi, kterého v rozestupu dvou desetin následovali kolegové Miguel Molina a Mattias Ekström. Španělovi však místo v první řadě nezůstane, za kolizi s Félixem da Costou ve včerejším závodě bude totiž pounut o tři místa vzad.
BMW se zdá se poučilo ze včerejší nepovedené kvalifikace a zvedlo před odpoledním závodem směrem k táboru Audi výstražný prst. Úřadující šampion Marco Wittmann byl coby čtvrtý nejrychlejším jezdcem z mnichovského kádru a do první desítky jej doprovodili Tomczyk, da Costa a Martin.
Role třetího vzadu tentokrát připadla Mercedesu. Jezdci ve stříbrných šípech sice během kvalifikace několikrát určovali tempo, ovšem v závěru, kdy šlo o všechno, už na časy konkurence odpovědět nedokázali. Výsledkem pak byly pouze tři vozy v první půli startovního pole a několik vzrušených debat uvnitř týmu.
AKTUALIZOVÁNO:
Gary Paffett a Adrian Tambay byli odsunuti na konec startovního roštu, jelikož jejich vozy neodpovídaly pravidlům. Na obou strojích chyběla rozpěrka, která má během kvalifikace blokovat systém DRS.
Také v neděli putoval směrem vzad Augusto Farfus. Tentokrát však jen o pět míst jako trest za to, že jeho mechanici před začátkem warm-upu použili sadu pneumatik do mokra ještě předtím, než k tomu ředitelství závodu dalo pokyn. Stejný trest dostal i týmový kolega Tom Blomqvist.
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
1:34.516
|
|
2.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
1:34.546
|
+0.030
|
3.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
1:34.721
|
+0.205
|
4.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
1:34.968
|
+0.452
|
5.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
1:35.089
|
+0.573
|
6.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
1:35.112
|
+0.596
|
7.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
1:35.113
|
+0.597
|
8.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
1:35.270
|
+0.754
|
9.
|
M.Martin | BMW - RMG |
1:35.304
|
+0.788
|
10.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
1:35.361
|
+0.845
|
11.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
1:35.373
|
+0.857
|
12.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
1:35.397
|
+0.881
|
13.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
1:35.446
|
+0.930
|
14.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
1:35.485
|
+0.969
|
15.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
1:35.514
|
+0.998
|
16.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
1:35.537
|
+1.021
|
17.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
1:35.577
|
+1.061
|
18.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
1:35.579
|
+1.063
|
19.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1:35.817
|
+1.301
|
20.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
1:36.017
|
+1.501
|
21.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
1:36.101
|
+1.585
|
22.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
1:36.528
|
+2.012
|
23.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
1:36.988
|
+2.472
|
24.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
1:39.171
|
+4.655
|