Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Před předraženou F1 už varuje i marketingový guru

Před předraženou F1 už varuje i marketingový guru

Královna motorsportu to už s utrácením přehání.

Zak Brown není jen americký byznysmen, ale i bývalý profesionální závodník a zakladatel Just Marketing International, největší agentury zaměřené na marketing motorsportu. A také odborník na slovo vzatý upozorňuje, že Formule 1 musí strhnout kormidlo a přestat utrácet šíleně moc peněz, což ničí většinu týmů a zvyšuje ceny vstupenek na velké ceny, od čehož se odvíjí celá řada dalších problémů.

"Z našeho úhlu pohledu je zájem stejně velký jako předtím," řekl Brown v rozhovoru pro Reuters. "Ale pokud se podíváme na sport jako celek, vidíme, že lidé mají problém uzavírat obchody. Vozy McLarenu jsou poměrně prázdné. My se tomuto trendu vzpíráme, ale celkově to jde se sponzoringem v F1 dolu vodou. Je to fakt, který si ověříte obyčejným pohledem na monoposty (kde je mnoho volného, neprodaného místa).

Sport nevyužívá svůj potenciál. Domnívám se, že jako odvětví se potřebuje mnohem lépe prodat. Nyní věci nejsou tak, jak by měly být. Rozpočty jsou mimo kontrolu a celý ekosystém je kvůli tomu finančně napjatý. Náklady sportu nejsou v rovnováze s hodnotou sportu, týmy utrácejí 200, 300 i 400 milionů dolarů. Je to šílené!

Nepotřebujeme mít 400 milionové rozpočty. A pokud nepotřebujeme 400 milionové rozpočty, nepotřebujeme ani vybírat tak vysoké poplatky, kvůli kterým z kalendáře odcházejí okruhy, takže nepotřebujeme ani tak moc peněz od zákazníků. Ztrátu Německa nemohu nazvat jinak než velkým zklamáním sponzorů a Itálie může vyvolat stejné reakce.

Některé nové trhy, například Mexiko, jsou fantastické, ale s jinými je to o něco horší. Přidali jsme pár opravdu dobrých, ale také se hovoří o třetím závodě na Středním Východě. Jak můžete mít tři závody tam a ani jeden v Německu? Řekl bych, že dva jsou vynikající a prospěšné pro sport. Ale třetí? Nemyslím, že to trh může podpořit.

Co vidím je, že návštěvnost jde dolů, TV sledovanost jde dolů a počet aut na startu jde dolů. Takže momentálně mají všechny ukazatele sestupnou tendenci. Každý klient, kterého máme v F1, je šťastný že je v F1. Ale navzdory masivnosti sportu se do něj obchodníci nijak nehrnou. O Formuli 1 není takový zájem jako v minulosti. Jsem přesvědčen, že to můžeme napravit, ale musíme zlepšit produkt."