Návrat tankování nebyl dobrým nápadem
Návrh bude zřejmě zamítnut.
V Kanadě se zástupci týmů F1 setkali s Charliem Whitingem, aby opět diskutovali o návratu tankování během zastávek v boxech. Analýzy, odhady i statistiky z minulosti ukázaly, že tankování show na trati spíš kazí než vylepšuje. Nelze tedy očekávat nic jiného, jenom že na nejbližším setkání Strategické skupiny F1 bude návrh stažen a čím dříve se na něj zapomene jako na krok vedle.
Menší nádrže a doplňování paliva měl být jeden ze způsobů, jak monoposty zrychlit o 5 až 6 sekund, aby byly stejně rychlé jako v roce 2004. Nádrže však zůstanou stejně velké a časy se budou zlepšovat pomocí výkonnějších motorů, lepší aerodynamiky a širších pneumatik s lepší mechanickou přilnavostí.
Na návrat doplňování paliva prý nejvíce tlačili zástupce Formula One Management Donald MacKenzie a Sergio Marchionne, prezident Ferrari. Oba v něm viděli příležitost jak zdramatizovat závody, čísla však tvrdí, že by to mělo opačný efekt. Poslední éra doplňování paliva trvala od roku 1994 do roku 2009 a právě během této éry klesl počet předjížděcích manévrů za sezonu tak nízko, jak nebyl ani jednou od roku 1980.
Akci na trati by mělo již příští rok pomoci pravidlo o volném výběru směsí pneumatik pro konkrétní závod. Týmy s pomalejšími vozy tak budou moci vsadit na tvrdší pneumatiky a jedinou zastávku v boxech, nebo naopak na měkčí pneumatiky, výbornou kvalifikaci a extra rychlá první kola závodu. Pirelli má však nadále strach o bezpečnost i poškození jeho dobrého jména. Kompromisem by mohly být "divoké karty", kterých by každý tým dostal jenom pár na sezónu.