Mercedes už má zájemce o zákaznické vozy
Toto Wolff však hovoří pouze o nouzovém řešení.
Po setkání Strategické skupiny F1 dostaly čtyři týmy za úkol vypracovat odhad nákladů na výrobu zákaznických vozů. Ještě zdaleka není dohodnuto, jakou formou by se měly zákaznické vozy vrátit do královny motorsportu, ale Toto Wolff už prý má několik potencionálních zájemců. Šéfové a majitelé týmů středu pole přitom tvrdí, že se nechtějí vzdát konstruování vlastních vozů.
"Zvláštní že to říkají, když tři z nich už za mnou přišli a zeptali se, jestli bychom jim mohli dodávat naše vozy," řekl šéf týmu Mercedes.
Rakušan návrh na návrat zákaznických vozů otevřeně podporuje, protože jiné série již ukázaly, že takový model soužití velkých a malých týmů je životaschopný.
"Potřebujeme mít připravený záložní plán a zákaznické vozy se již osvědčily v jiných sportech, například v NASCAR. A docela dobře to funguje. Takže pokud bude třeba zásobit týmy, doufám že současné týmy, našimi vozy, tak to rozhodně prozkoumáme. Myslím, že je to dobrý model. Jako plán pro výjimečnou situaci je to dobré, a pokud najdeme vyhovující obchodní model, neměli bychom to vyloučit."
Wolff však o zákaznických vozech mluvil pouze jako o pojistce. Možná by tedy byly povoleny pouze jako nouzové řešení pro případ, že by počet konstruktérských týmů opět klesl pod 10.