Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Audi i nadále k nezastavení, pole vybojoval Molina

Audi i nadále k nezastavení, pole vybojoval Molina

Lausitzring – kvalifikace na 1. závod (Aktualizováno)

Papírovým předpokladům navzdory dopadla kvalifikace na premiérový večerní závod letošní sezony. I přes povinnou zátěž – daň za úspěch v Hockenheimu (více zde) – a historickou bilanci, jsou vozy Audi synonymem dominance i na Lausitzringu. Pole position si před trojicí svých kolegů vybojoval Miguel Molina. Nejlepšími ze zbytku byli pátý Pascal Wehrlein za Mercedes a šestý Marco Wittmann z BMW.

Organizátoři braniborskou trať pro DTM omladili a odstranili velkou část charakteristických hrbolů, coč jezdci uvítali a odvděčili se napínavou bitvou o startovní pozice do kratšího z obou víkendových závodů. Kvalifikační dvacetiminutovka byla neskutečně vyrovnaná (dvaadvacet jezdců se vešlo do devíti desetin sekundy) a rozhodovaly tak detaily a nezvykle i jezdecké chyby.

Wittmann s Ekströmem v závěru tlačili až příliš na pilu a připravili se o možnost odpovědi na rychlé časy soupeřů. Úřadující mistr tři minuty před koncem chyboval v zatáčce č. 8 a dostal se do kačírku, zatímco bývalý dvojnásobný šampion při posledním pokusu skončil v hodinách.

Hrdina z Hockenheimu Gary Paffett kvůli problémům s palivovou soustavou přišel o páteční trénink a chybějící kilometry dnes byly znát. Nejen odborná veřejnost čekala od Mercedesu na základě jeho místních statistik více, nicméně stuttgartská automobilka opatrně mírnila očekávání s tím, že aktuální vůz se od těch předchozích stříbrných šípů podstatně liší.

Kvalifikace se nezúčastnil Adrien Tambay, na kterého zbyl v ingolstadské sestavě černý Petr. Audi po závodech v Hockenheimu zjistilo poškození motorů obou vítězů Greena a Ekströma a nezbytné opravy si vyžádaly porušení plomb na agregátech, což pravidla trestají. Každá automobilka má však k dispozici jeden náhradní motor na sezonu a přiřazené pohonné jednotky navíc může v průběhu roku přesouvat mezi jednotlivými vozy.

Aby ochránili svoje favority, sáhli u Audi po náhradním motoru a opravený agregát instalovali do Tambayova vozu. Francouze tak komisaři už předem poslali na konec startovního roštu a svoji neúčastí v kvalifikaci se proto rozhodl pošetřit přidělené pneumatiky na neděli.

 

AKTUALIZOVÁNO:

Augusto Farfus a Marco Wittmann byli penalizováni posunem pět míst vzad na startovním roštu za to, že během kvalifikace blokovali Maximiliana Götze respektive Tima Scheidera při jejich rychlých kolech.

 

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas
 Odstup
1.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
1:17.438
 
2.
 J.Green  Audi - Rosberg
1:17.559
+0.121
3.
 E.Mortara  Audi - Abt
1:17.564
+0.126
4.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1:17.607
+0.169
5.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
1:17.621
+0.183
6.
 M.Wittmann  BMW - RMG
1:17.635
+0.197
7.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
1:17.648
+0.210
8.
 M.Martin  BMW - RMG
1:17.729
+0.291
9.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
1:17.890
+0.452
10.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
1:17.902
+0.464
11.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
1:17.935
+0.497
12.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
1:17.956
+0.518
13.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
1:17.964
+0.526
14.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
1:17.981
+0.543
15.
 B.Spengler  BMW - MTEK
1:18.014
+0.576
16.
 N.Müller  Audi - Rosberg
1:18.030
+0.592
17.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
1:18.078
+0.640
18.
 T.Glock  BMW - MTEK
1:18.115
+0.677
19.
 A.Farfus  BMW - RBM
1:18.132
+0.694
20.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
1:18.220
+0.782
21.
 L.Auer  Mercedes – ART
1:18.260
+0.822
22.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
1:18.321
+0.883
23.
 G.Paffett  Mercedes – ART
1:18.457
+1.019