Audi i nadále k nezastavení, pole vybojoval Molina
Lausitzring – kvalifikace na 1. závod (Aktualizováno)
Papírovým předpokladům navzdory dopadla kvalifikace na premiérový večerní závod letošní sezony. I přes povinnou zátěž – daň za úspěch v Hockenheimu (více zde) – a historickou bilanci, jsou vozy Audi synonymem dominance i na Lausitzringu. Pole position si před trojicí svých kolegů vybojoval Miguel Molina. Nejlepšími ze zbytku byli pátý Pascal Wehrlein za Mercedes a šestý Marco Wittmann z BMW.
Organizátoři braniborskou trať pro DTM omladili a odstranili velkou část charakteristických hrbolů, coč jezdci uvítali a odvděčili se napínavou bitvou o startovní pozice do kratšího z obou víkendových závodů. Kvalifikační dvacetiminutovka byla neskutečně vyrovnaná (dvaadvacet jezdců se vešlo do devíti desetin sekundy) a rozhodovaly tak detaily a nezvykle i jezdecké chyby.
Wittmann s Ekströmem v závěru tlačili až příliš na pilu a připravili se o možnost odpovědi na rychlé časy soupeřů. Úřadující mistr tři minuty před koncem chyboval v zatáčce č. 8 a dostal se do kačírku, zatímco bývalý dvojnásobný šampion při posledním pokusu skončil v hodinách.
Hrdina z Hockenheimu Gary Paffett kvůli problémům s palivovou soustavou přišel o páteční trénink a chybějící kilometry dnes byly znát. Nejen odborná veřejnost čekala od Mercedesu na základě jeho místních statistik více, nicméně stuttgartská automobilka opatrně mírnila očekávání s tím, že aktuální vůz se od těch předchozích stříbrných šípů podstatně liší.
Kvalifikace se nezúčastnil Adrien Tambay, na kterého zbyl v ingolstadské sestavě černý Petr. Audi po závodech v Hockenheimu zjistilo poškození motorů obou vítězů Greena a Ekströma a nezbytné opravy si vyžádaly porušení plomb na agregátech, což pravidla trestají. Každá automobilka má však k dispozici jeden náhradní motor na sezonu a přiřazené pohonné jednotky navíc může v průběhu roku přesouvat mezi jednotlivými vozy.
Aby ochránili svoje favority, sáhli u Audi po náhradním motoru a opravený agregát instalovali do Tambayova vozu. Francouze tak komisaři už předem poslali na konec startovního roštu a svoji neúčastí v kvalifikaci se proto rozhodl pošetřit přidělené pneumatiky na neděli.
AKTUALIZOVÁNO:
Augusto Farfus a Marco Wittmann byli penalizováni posunem pět míst vzad na startovním roštu za to, že během kvalifikace blokovali Maximiliana Götze respektive Tima Scheidera při jejich rychlých kolech.
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
1:17.438
|
|
2.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1:17.559
|
+0.121
|
3.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
1:17.564
|
+0.126
|
4.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
1:17.607
|
+0.169
|
5.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
1:17.621
|
+0.183
|
6.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
1:17.635
|
+0.197
|
7.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
1:17.648
|
+0.210
|
8.
|
M.Martin | BMW - RMG |
1:17.729
|
+0.291
|
9.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
1:17.890
|
+0.452
|
10.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
1:17.902
|
+0.464
|
11.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
1:17.935
|
+0.497
|
12.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
1:17.956
|
+0.518
|
13.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
1:17.964
|
+0.526
|
14.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
1:17.981
|
+0.543
|
15.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
1:18.014
|
+0.576
|
16.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
1:18.030
|
+0.592
|
17.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
1:18.078
|
+0.640
|
18.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
1:18.115
|
+0.677
|
19.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
1:18.132
|
+0.694
|
20.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
1:18.220
|
+0.782
|
21.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
1:18.260
|
+0.822
|
22.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
1:18.321
|
+0.883
|
23.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
1:18.457
|
+1.019
|