Green úspěšně završil svůj pohádkový víkend
Lausitzring – 2. závod
Lausitzring se tento víkend proměnil v čarovné místo, ve kterém si hlavní hrdina příběhu, Jamie Green, mohl dovolit vše a byl za to štědře odměněn. Nejprve vítězství v sobotním večerním závodě (více zde), pak naprosto dominantní polední kvalifikace (zde) a vše zakončil precizně provedený triumf v závodě č.2.
Drama připustil Green pouze po startu, kdy se před něj dostat Mattias Ekström, jenž podobně nachytal už před měsícem Mikea Rockenfellera. V Braniborsku však startovní manévr samotný na další prventství Švéda nestačil. Jeho anglický kolega si totiž po 8 kolech vzal vedení zpět.
Třetí vítězství Greena ve čtvrtém letošním závodě neohrozil ani výjezd safety caru po výletu Lucase Auera do kačírku v 38. kole. Jezdec týmu Rosberg si restart pohlídal. Kvůli možnému porušení pravidel během výjezdu safety caru však byl vyšetřován jeho kolega Edoardo Mortara.
Stejně jako Green dominoval mezi jezdci, Audi kontrolovalo své vedoucí postavení mezi značkami a prvních pět pozic si rezervovalo pro sebe. Daniel Juncadella byl tentokráte nejlepším mužem ze zbytku, následovaný kolegou z Mercedesu Vietorisem. Hrdinou víkendu byl pro BMW Maxime Martin, který se znovu jako jediný jezdec s vozem z Mnichova dostal na bodované pozice.
Nedělní závod přinesl o poznání více kontaktních událostí než jeho sobotní předchůdce. Souboje v hloubi pole kořenili především da Costa s Wehrleinem, kteří však byli za svoje akce povoláni ke komisařům. Za způsobení kolize s Adrienem Tambayem byl ještě během závodu potrestán časovou penalizací Bruno Spengler.
Předepsanou vzdálenost pro technické problémy nedokončili Blomqvist s Paffettem a kvůli poškození vozu po kolizi musel vzdát i Augusto Farfus, který tento víkend neviděl šachovnicový praporek ani jednou.
Výsledky závodu (60 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
1:02:33.014
|
46
|
2.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+2.144
|
46
|
3.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
+5.038
|
46
|
4.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+5.678
|
46
|
5.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+7.708
|
46
|
6.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+9.165
|
46
|
7.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+9.906
|
46
|
8.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+10.789
|
46
|
9.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+11.187
|
46
|
10.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+12.055
|
46
|
11.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+12.267
|
46
|
12.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+12.864
|
46
|
13.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+14.741
|
46
|
14.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+14.750
|
46
|
15.
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
+15.937
|
46
|
16.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+16.470
|
46
|
17.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+19.903
|
46
|
18.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+21.325
|
46
|
19.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+41.439
|
46
|
20.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+4 kola
|
42
|
21.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+10 kol
|
36
|
-
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
|
|
-
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
|
|
-
|
A.Farfus | BMW - RBM |
|
|