Jezdci Mercedesu dostanou nové motory
Výkon však zůstává stejný.
Oba jezdci Mercedesu budou mít v Montrealu nové pohonné jednotky, ne však vylepšené. Lewis Hamilton i Nico Rosberg dostanou nové kusy stejné verze, jakou používali od prvního závodu sezony. Německé pohonné jednotky totiž svou spolehlivostí udivují konkurenci stejně jako svým výkonem a oba jezdci absolvovali s první pohonnou jednotkou závody v Austrálii, Malajsii, Číně, Bahrajnu, Španělsku i v Monaku, pouze v Hamiltonově voze musela být měněna řídící elektronika.
"Kanada je jedním z nejoblíbenějších okruhů našeho týmu," řekl Paddy Lowe, technický ředitel týmu Mercedes. "Má dlouhé rovinky a většinou pomalé zatáčky a tedy i mnoho dlouhých brzdění. Dvěma hlavními tématy víkendu jsou proto výkon a brzdy!
Během tohoto víkendu použijeme nové pohonné jednotky, druhé pro oba jezdce. Naše první PJ jsme používali během šesti kompletních víkendů velkých cen. Neuvěřitelný úspěch našeho týmu v Brixworthu, díky kterému obě nasbíraly přes 4 tisíce kilometrů.
Máme podezření, že naši soupeři také dovezou nové pohonné jednotky a letos je mohou díky ušetřeným vývojovým žetonům i vylepšit, takže bude zajímavé sledovat rozložení sil během tohoto víkendu. Montrealská trať je tvrdá k celému monopostu, ne pouze k motorům a brzdám, takže se soustředíme na to, abychom vozy dostali až do cíle, což se nám loni nepodařilo."
Lowe se nemýlil když předpokládal, že konkurence mine část svých žetonů. Honda použila 2 a Ferrari 3 žetony, díky čemuž mají tři výrobci shodně po 7 žetonů. Renault jich má nadále 12, ale spolehlivost musí Mercedesu závidět. Daniil Kvjat, Daniel Ricciardo i Carlos Sainz již používají čtvrté spalovací motory a možná už v Kanadě je čeká trest za použití pátých. Motory přitom dostanou zabrat také v následujících závodech na Red Bull Ringu a Silverstone. Je pravděpodobné, že nové kusy nasadí i jezdci Williamsu, Lotusu a Sergio Pérez z Force Indie, Nico Hülkenberg používá druhou jednotku již od VC Španělska.