Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Do Texasu i s Briscoem, Mann a Vautierem

Do Texasu i s Briscoem, Mann a Vautierem

Firestone 600 – před závodem

Tristan Vautier po skvělém výkonu v Detroitu dostane další šanci u týmu Dale Coyne Racing a představí se tento víkend na okruhu Texas Motor Speedway, kde IndyCar odstartuje druhou polovinu letošní sezóny. Jeho stájovou kolegyní ale bude Pippa Mann. Oba piloti za tým Dale Coyne startovali už v Indy500. Sam Schmidt posadí do vozu po zraněném Hinchcliffeovi Ryana Briscoea, který za Hinchcliffea zaskočil už v Indianapolisu. Během minulého víkendu nebyl k dispozici kvůli testům v Le Mans, takže ve voze číslo 5 dostal důvěru Conor Daly.

Ještě než vozy poprvé vyjedou na dráhu, připíše si pět mistrovských bodů Hélio Castroneves. Pilot týmu Penske byl na začátku minulého měsíce potrestán penalizací odpočtu 8 bodů za kolizi v prvním kole Velké ceny Indianapolisu. INDYCAR zvážila odvolání týmu Penske a penalizaci zmírnila. Castronevesovi vrátila pět bodů. Naopak podmínky na tři, respektive na pět, závodů si z Detroitu odvezli Stefano Coletti a Sage Karam. První jmenovaný za ignorování žlutých vlajek. Karam za způsobení kolize.

INDYCAR, Honda a Chevrolet se snaží zabránit tomu, aby se vozy v případě otočení odlepily od dráhy. To jsme mohli vidět několikrát během tréninků na Indy500. Nejnovější opatření spočívá v tom, že během závodů v Texasu, Poconu a na oválu Auto Club Speedway musí být chrániče zadních kol zakryté. Když vůz dostane hodiny a po okruhu „couvá“, měl by se zmírnit vztlak, který by jinak na formuli působil a odlepoval by ji od tratě.

Jezdce čeká okruh, na kterém od vzniku IRL v roce 1996 odjela současná série historicky nejvíce závodů. Od 7. června 1997, kdy se na Texas Motor Speedway závodilo vůbec poprvé, nechyběl závod v kalendáři ani jednou. Naopak, v letech 1998 až 2004 pořádala IRL na populární dráze hned dva závody.

Každý rok se už zdá, že by IndyCar na 1,5 mílový ovál nedaleko Dallasu mohla zavítat naposledy. Tu kvůli problémům s ředitelem okruhu, tu kvůli obavám o bezpečnosti, jindy kvůli klesajícímu zájmu diváků, „nudným“ závodům v důsledku změn aerodynamiky, a podobně, ale vždy se obavy podaří zažehnat a na konci nočního závodu některý z pilotů IndyCar nasadí stetson a vystřelí z revolverů.

Časový harmonogram (SELČ):
Pátek 5. června
18:00 – 19:15 – 1. trénink
22:15 – 23:15 – Kvalifikace
Sobota 6. června
1:45 – 2:15 – 2. trénink
Neděle 7. června
2:45 – Start závodu Firestone 600