Pro stetson si dojel Scott Dixon
Firestone 600 – Průběh a výsledky závodu
Scott Dixon vyhrál podruhé v kariéře závod IndyCar na okruhu Texas Motor Speedway. Třetí muž průběžného pořadí šampionátu si také připsal druhé letošní vítězství. Triumfovat se mu podařilo už v Long Beach. Dixon se do vedení dostal v polovině závodu a už jej nikdo nedokázal překonat. Částečně tomu napomohla i skutečnost, že během závodu jen jednou zavlála žlutá vlajka a to ještě kvůli nečistotám na dráze.
Pro druhé místo si dojel Dixonův stájový kolega Tony Kanaan, který za svými zády udržel krajana Castronevese. Lídr šampionátu Juan Pablo Montoya dokončil závod na čtvrtém místě před dvojicí pilotů týmu Andretti Autosport Marcem Andrettim a Carlosem Muňozem. Vítěz kvalifikace Will Power se druhou polovinou závodu protrápil a dojel třináctý se ztrátou čtyř kol na vítězného Dixona.
První stint patřil Simonu Pagenaudovi, který v 7. kole převzal vedení a odjížděl vítězi pole position Powerovi. Vzájemný těsný souboj zdržoval Castronevese s Kanaanem a tak se vedoucí dvojice dál a dál vzdalovala. Pagenaud si nakonec vybudoval asi dvouvteřinový náskok. Kanaan, který vyhrál souboj s Castronevesem, ztrácel na Powera přibližně stejně, hned za ním byli Castroneves a Montoya.
Texas Motor Speedway je velmi agresivní tratí na pneumatiky a tak to nebylo palivo, co tentokrát nutilo jezdce k zastávce v boxech, ale odcházející pneumatiky. Hawksworth k mechanikům zamířil už v 22. kole, palivo by přitom mělo vydržet na přibližně 50 kol. Odcházející obutí připravilo záhy Powera o druhé místo a obhájce titulu se propadl až za Kanaana a své stájové kolegy.
Ve 45. kole pro něj přišlo vysvobození v podobě zastávky v boxech. Ostatní piloti k mechanikům zamířili záhy. V 50. kole, když si všichni stihli odbýt první pit stop, vedl Pagenaud s náskokem tří vteřin na Kanaana. Montoya ztrácel 6,3 vteřiny, Castroneves byl hned za ním, Power ztrácel 7 vteřin a Rahal 11,5.
V 68. kole se Pagenaud zasekl za pomalejšími jezdci, čehož využil Kanaan a dostal se do čela. Pak přišla první a nečekaně také poslední žlutá fáze. Způsobil ji úlomek z jednoho vozu, který zůstal ležet v závodní stopě.
Montoya se během pit stopů dostal na první místo. Oprava tzv. weightjackeru, zařízení k upravení rozložení váhy, zdržela v boxech Pagenauda. Sato, Bourdais a Newgarden obdrželi penalizaci za předjetí zpomalovacího vozu. Restart přišel v 98. kole. Jezdci byli seřazeni v pořadí Montoya, Castroneves, Kanaan, Dixon, Power, Kimball, Muňoz, Jakes, Pagenaud a Briscoe.
Ve 103. kole předvedl Kanaan předjížděcí manévr večera. Montoya chtěl před sebe pustit Castronevese, aby pošetřil pneumatiky, ale najel svému stájovému kolegovi přímo do závodní stopy. Kanaan toho využil a povnitřku se přehnal přes Dixona, Castronevese a Montoyu a znovu se ujal vedení.
Společně s Dixonem se Kanaanovi dařilo odjíždět. Novozélanďan se dostal před svého stájového kolegu. V 180. kole vedl s náskokem 3,5 vteřiny. S Kanaanem ještě dokázal držet krok Castroneves. Montoya ztrácel už více jak 15 vteřin.
Na pořadí už nic nezměnily ani poslední série pit stopů. Piloti s motorem Honda, konkrétně Marco Andretti a Carlos Muňoz se pokusili využít menší spotřeby motorů japonského výrobce a ušetřili jednu zastávku. Jenže sjeté pneumatiky a potřeba šetřit palivo je natolik zbrzdili, že i piloti, kteří absolvovali o jeden pit stop víc, se před ně dokázali dostat.
Castroneves se při poslední zastávce dostal těsně za Kanaana, ale ten jeho útok po několika kolech souboje kolo na kolo odrazil. Dixon si v klidu dojel pro druhé letošní vítězství a přiblížil se vedoucí dvojici Montoya – Power.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
01:52:47.8511
|
2.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 7.8000
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 9.9446
|
4.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 10.4608
|
5.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 26.0947
|
6.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
7.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
8.
|
R.Briscoe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
9.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
10.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 2 kola
|
11.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 2 kola
|
12.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 3 kola
|
13.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 4 kola
|
14.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 4 kola
|
15.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 5 kol
|
16.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 5 kol
|
17.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 6 kol
|
18.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 7 kol
|
19.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 9 kol
|
20.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
21.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
Porucha
|
22.
|
E.Carpenter | CFH Racing |
C
|
Porucha
|
23.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Porucha
|