Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

24h v Le Mans obrazem

24h v Le Mans obrazem

Ten podnik je velký, větší než kterákoliv jednotlivá GP formule 1.

První dojem většinou bývá ten správný. V Le Mans jsem byl letos poprvé a to, co mi "padlo do oka" první den, se v průběhu čtyřdenního pobytu jen utvrdilo: ten podnik je velký, větší než kterákoliv jednotlivá GP formule 1. Bezprostřední "záplatované a zpatlané" okolí tratě svědčí o dlouhé historii podniku a o jeho nepříliš dobře koordinovaném růstu. Organizace (mimo sportovní) je zlá. Mnohem horší, než má každý malý podnik ve středu Evropy. Nadšení, ba přímo oddání fandů a jejich počet (letos jich oficielně přišlo 263 000) jsou ovšem o to větší. Také aktivní a "vysloužilci" toto místo milují. A pak je tu rychlost. Le Mans je pekelně rychlá trať a speed, kterým se tu jezdí ohromí pozorovatele silněji, než rychlost ve Spa nebo v Monze.

Tohle tedy mohl příznivec automobilového sportu v polovině června v La Sarthe zažít a vidět:

Jak začít jinak, než s vítězi? Earl Bamber, Nico Hülkenberg a Nick Tandy při parádě jezdců v Le Mans.

Hülkenberg, Tandy a Bamber se postarali o 17. vítězství značky Porsche v Le Mans.

 Le Mans - pro každého něco.

 Prezident pořádajícího ACO Pierre Fillon a nový nositel vyznamenání "Spirit of Le Mans", ředitel sportovního oddělení Toyoty, Jošiaki Kinošita.

 Mark Webber zdraví před startem publikum. PR-oddělení Porsche by bylo jeho vítězství jistě milejší...

Svědčí o relativně nekontrolovaném růstu podniku: architektonicky rozdílné tribuny podél startovní rovinky.

U Toyoty nepomohla veškerá snaha: Japonci z Kolína byli jednoduše příliš pomalí.

Centrum moci: před Automobile Club de l´Ouest se třese i FIA.

A ACO platícím fandům skutečně nabídl pestrou paletu zábavy.

 Kvalifikační jízdy se konají z velké části za tmy.

Obrovská budova boxů s tribunou.

Frakce GP2 v Le Mans: Sam Bird, Richie Stanaway a Mitch Evans.

Klasický oblouk Dunlop zvenku...

 ...a zevnitř.

 Na katastrofu před 60 lety upozorňuje jen tato malé plaketa na místě nehody před hlavní tribunou. Pořádající ACO o ní nemluví rád...

Ruský Ligier LMP2 ve sněžení hasící pěny.

Černý 919 Janiho, Dumase a Lieba byl nejrychlejší v kvalifikaci.

Tak tohle byl povedený fór: roku 1976 se Jac Nelleman jedinkrát snažil o kvalifikaci do GP F1 a roku 2015 startoval 71letý Dán v Le Mans v rámcovém závodě za tým Young Drivers Aston Martin!

Jan Magnussen zničil tuto Corvettu v kvalifikaci a č. 63 se tak stalo jediným non-starterem.

Tentokrát opustili Audi a Andre Lotterer Le Mans bez poháru vítěze.

 Nico Hülkenberg před střídáním.

 O půlnoci na rovince Mulsanne...

Tým Audi se představuje médiím.

Bill Ford přijel do Le Mans oznámit blížící se nástup jeho automobilky...

...s tímto vozem třídy GT.

 Není lehké všechno stíhat: Jirka Křenek.

 Rene Rast rozdává trička...

Sarrazin, Conway a Wurz před katedrálou Le Mans - to už věděli, že jen těžko zvítězí...

Automobilka Nissan se rozhodla, že nastoupí s konceptem vozu s motorem vepředu.

Gavin, Milner a Taylor vyhráli třídu GT.

Miláček ženského publika: herec Patrick Dempsey.

Timo Bernhard před startem.

 Sobota, 15:00h - start 83. vydání 24h du Mans.

 Představení Nissanů bylo až trapné...

 Na Audi tentokrát zbylo jen třetí místo.

Sběratelka autogramů. Asi už měla plný notes...

 Nadšení fandů je neuvěřitelné.

 Klasika: zatáčka Tetre Rouge ústící na rovinku Hunaudieres.

 Howson, Lapierre a Bradley vyhráli třídu LMP2.

 Tak tedy až zase někdy příště, Le Mans...