Wehrlein taktikou vítězí v interním závodě Mercedesu
Norisring – 1. závod
V soukromou akci Mercedesu se proměnilo první klání v ulicích Norimberku. Vítěze interního čtyřsouboje nakonec určila taktika inženýrů z úvodu závodu. Rozhodnutí odstartovat do mokrého závodu na suchých pneumatikách se vyplatilo Pascalu Wehrleinovi, který si na Norisringu dojel pro své druhé vítězství v DTM.
Opačná strategie fungovala první třetinu závodu pro Vietorise, Paffetta, Wickense, di Restu, Tomczyka, Juncadellu a Rockenfellera, kteří obuli do mokra a zajížděli zpočátku o 3-4 sekundy rychlejší časy než zbytek pole. Jak vysychala závodní stopa, rozdíly se začaly smazávat a po 15 kolech už vedoucí jezdci museli zamířit k mechanikům pro suché pneumatiky.
Po výjezdu z boxů však před sebou našli Wehrleina, jemuž nahrálo do karet také dvoukolové nasazení safety caru po kolizi Auera, Moliny a Blomqvista v úvodní zatáčce. Ve 34. kole už byla původní vedoucí skupinka, ze které se mezitím vyřadil di Resta (poškodil si zavěšení, když se po souboji se Spenglerem snažil vměstnat do stopy, kterou už měl rezervovánu Green), Wehrleinovi na dostřel. Ten si však navzdory většímu opotřebení svých pneumatik těsné vedení ohlídal.
Mercedes v sobotu ovládl Norisring v podobném stylu, jako se to podařilo Audi před měsícem na Lausitzringu. Roli druhé mocnosti tentokrát hrálo BMW se čtyřmi jezdci v první desítce. Jediným bodujícím jezdcem Audi byl Green, jenž ztratil několik pozic, když jej di Resta vyhnal v první zatáčce mimo linii, a po zbytek závodu se snažil toto manko smazat.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
41:02.170
|
46
|
2.
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
+0.356
|
46
|
3.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+0.742
|
46
|
4.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+1.362
|
46
|
5.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+2.784
|
46
|
6.
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
+4.902
|
46
|
7.
|
J.Green | Audi - Rosberg |
+5.279
|
46
|
8.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+8.572
|
46
|
9.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
+8.943
|
46
|
10.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+9.262
|
46
|
11.
|
E.Mortara | Audi - Abt |
+11.482
|
46
|
12.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+13.318
|
46
|
13.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+15.990
|
46
|
14.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+17.695
|
46
|
15.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+17.935
|
46
|
16.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+20.717
|
46
|
17.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+21.469
|
46
|
18.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+25.638
|
46
|
19.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+40.423
|
46
|
20.
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
+47.794
|
46
|
-
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
|
17
|
-
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
|
17
|
-
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
|
10
|
-
|
M.Martin | BMW - RMG |
|
5
|