Dlouhé čekání je u konce, Rahal opět vyhrál
MAVTV 500 – Průběh a výsledky závodu
Po 124 závodech se Graham Rahal dočkal druhého vítězství v kariéře v IndyCar. Syn slavného otce triumfoval ve svém hned prvním závodě v IndyCar Series v St. Petersburgu. Několikrát byl blízko, dočkal se až v sobotu odpoledne ve Fontaně. Nad jeho vítězstvím ale stále visí otazník. Při jednom z pit stopů totiž Rahal odjel z boxů se zasunutou tankovací hadicí. INDYCAR se rozhodla, že o penalizaci rozhodne až po závodě. Ve hře je i dodatečná časová penalizace, která by Rahala o vítězství připravila. Ale INDYCAR se pravděpodobně rozhodne pro peněžitý trest, podmínku či bodový odpočet a Rahalovi vítězství nechá.
O první žlutou fázi se „postaral“ do té doby nejrychlejší Hélio Castroneves. Brazilec vedl 43 kol, když ho ve 136. kole zmáčkli Power a Briscoe. Druhému jmenovanému urazil pravý zadní nárazník, dostal hodiny a zádí narazil do vnitřní ochranné zdi. Jeho potíže ale podle Castronevese začali při souboji s Rahalem. Pozdější vítěz jej prý odřízl, Castroneves zpomalil a dostal se mezi Powera a Briscoea. Penalizaci průjezd boxy ale dostal poslední jmenovaný.
Jako na horské dráze vypadají výsledky týmu CFH Racing. V Texasu ani jeden z vozů stáje Eda Carpentera, Sarah Fisher a Winka Hartmana závod nedokončil. V Torontu se stáj radovala z doublu, a ve Fontaně v 159. kole ztratil Carpenter kontrolu a sebe i svého stájového kolegu poslal do zdi.
Kontroverzní moment pozdějšího vítěze Rahala přišel ve 188. kole. Tým už dokončil tankování vozu, ale mechanik mající tankování na starosti opět hadici zastrčil. Rahal dostal příkaz vyjet z boxů a konec hadice urval. Kvůli tomu musel na trať znovu zpomalovací vůz, protože díl brzy od Rahalova vozu odletěl a zůstal ležet vedle trati.
Jezdci v závěru závodu předváděli těsné závodění kolo na kolo. Tři vozy bok po boku nebyly výjimkou, nezřídka kdy se vedle sebe vtěsnali i čtyři nebo dokonce pět pilotů. Jezdci hned po závodě také INDYCAR zkritizovali, že nový aerodynamický balík opět vrátil do IndyCar tzv. pack racing, který se série snažila po tragické nehodě Dana Wheldona odstranit.
Právě pack racing stál za dvěma nehodami v závěru závodu. Nejprve 9 kol před koncem ztratil kontrolu nad vozem Sató. Lehce ťuknul do na vnitřku jedoucího Dixona a pak se odrazil přímo do vozu Willa Powera. Šampiona loňské sezóny poslal přímo do zdi. Aby divákům zajistila finiš pod zelenou vlajkou, rozhodla se INDYCAR závod přerušit červenými vlajkami.
Piloti tak dostali k dispozici ještě tři kola pod zelenou vlajkou. Na trať vyjížděli z boxů pod vedením pětice Rahal, Briscoe, Kanaan, Dixon a Montoya. Část jezdců se rozhodla během restartu zamířit do boxů pro čerstvé pneumatiky. Mezi nimi kupříkladu Pagenaud, Andretti, Hunter-Reay nebo Karam. To se nakonec ukázalo jako velmi dobrá volba. Piloti totiž po výjezdu z boxů doháněli startovní pole a už při restartu jeli naplno.
Při nájezdu do posledního kola ale přišla nejvážnější nehoda. Hunter-Reay kolidoval s Briscoem a vůz australského pilota se proletěl vzduchem a několikrát otočil. Naštěstí oba piloti vyvázli bez zranění. Rahal si tak pomalu dojel pro druhé vítězství v kariéře a první na oválu. Spokoje byl ale hlavně čtvrtý Montoya. Dva z jeho hlavních soupeřů v boji o titul závod nedokončili. Další, Scott Dixon, dojel až o dvě příčky za ním. Ale Rahal se díky vítězství posunul už na čtvrtou příčku před Castronevese a do boje o mistrovskou trofej by ještě mohl promluvit.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
02:57:40.6179
|
2.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 0.3157
|
3.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 1.2490
|
4.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 2.1182
|
5.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 2.9539
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 3.6092
|
7.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 4.9846
|
8.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 5.3595
|
9.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 7.4054
|
10.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 9.5128
|
11.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 10.9206
|
12.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 11.6907
|
13.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 24.3450
|
14.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 25.1511
|
15.
|
R.Briscoe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Havárie
|
16.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|
17.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 4 kola
|
18.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|
19.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
Havárie
|
20.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 13 kol
|
21.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
E.Carpenter | CFH Racing |
C
|
Havárie
|
23.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
Havárie
|