Norisring byl roku 2015 německou jedničkou
Po odřeknutí velké ceny formule 1 byl roku 2015 podnik kolem DTM na Norisringu jistě německou jedničkou automobilové silniční scény.
…není ovšem všechno ze zlata, co se třpytí. Po odřeknutí velké ceny formule 1 byl roku 2015 podnik kolem DTM na Norisringu jistě německou jedničkou automobilové silniční scény a pořádající MCN-Nürnberg se jako každý rok snažil nabídnou fandům nezapomenutelný zážitek. Taktika, jakou stratégové automobilek v Deutsche Tourenwagen Masters aplikují, ovšem oboum hlavním závodům vzala hodně ze sportovního ducha.
Mimo obou demonstrací převahy Mercedesu v DTM nabídl víkend na bývalém Reichsparteitagsgelände tři zajímavé závody formule 3, pohárové závody Porsche a Audi – a pro pamětníky především oslavu 50 let od prvního závodu formule V na stejném místě.
Riskoval v sobotu start na slickách a směl poté bez boje vyhrát: má nový favorit Mercedesu, Pascal Wehrlein, postoupit s titulem mistra DTM příští rok do F1?
Nebyla možná favoritem Mercedesu, ale…
Robert Wickens se pomalu vyvíjí ve specialistu na Norisring. V neděli vyhrál zcela zaslouženě, na tom nemohla ani politika nic změnit.
Jamie Green plival plameny nadarmo: vedoucí celkové tabulky v Norimberku mnoho bodů neukořistil.
Proměnlivé počasí se v zásadě postaralo o dobré podmínky pro zajímavý vývoj sobotního závodu. Na špičce se ale závodit nesmělo…
Martin Tomczyk směřuje do poslední vracečky.
Od padesátých let klasický snímek: vozy brzdí na konci cílové rovinky do vlásenky Grundig s kulisou ohromné „Steintribüne“
Antonio Felix da Costa se jaksi nemůže v DTM „chytit“. Neudivilo by, kdyby musel mladý Portugalec od roku 2016 svůj kokpit u BMW vyklidit.
Z nebe do pekla: úřadující mistr Marco Wittmann se letos musí spokojit s rolí statisty.
Hans-Joachim Stuck vyhrál na Norisringu před 20 lety. Audi na počest jeho úspěchu pojalo Ekstroemův vůz ve stejném designu.
Paráda jezdců před startem. O své fandy se DTM stará dobře.
Nováček u Mercedesu, domácí Maxi Götz prožívá těžkou sezonu na chvostu pole.
Rozdílné nasměrování: zatímco Pascal Wehrlein sní o postupu do F1, ukončil Christian Vietoris svou formulovou kariéru ve prospěch DTM.
Předvedl na Norisringu svůj zatím nejlepší výkon v DTM: Rakušan Lucas Auer.
Timo Glock v Schöller-S: bývalý pilot F1 trpí v DTM podobným osudem jako Schumacher a Coulthard – prohání ostatní jen před sebou.
Legendární konstruktér Kaimannů formule V, Kurt Bergmann. V pozadí Dieter Quester.
Skupinové foto k oslavám 50 let formule V obsahovalo hvězdy jako: Questera, Lechnera, Hubera, Bergmanna, Brauna a Schurtiho.
S tímto vozem začínal velký Lichtenšteinský závodník Manfred Schurti. Po 50 letech do něj znovu usedl.
"Před jízdou historických formulí V se spustil lijavec. Bergmann, Quester a bývalý sportovní šéf Manfred Jantke jistí stan."
Monacký princ Casiraghi si v Audi-TT-Cupu zase jednou vyzkoušel závodní auto: jeho osobním poradcem není nikdo jiný, než vítěz 24h v Le Mans Stephane Ortelli.