Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Úřadující mistr se připomněl, BMW zcela triumfuje

Úřadující mistr se připomněl, BMW zcela triumfuje

Zandvoort - 1. závod

Naprostou hegemonií strojů z Mnichova skončil sobotní závod DTM v Zandvoortu, ve kterém se přihlásil o pozornost úřadující šampion Marco Wittmann a v čele plejády BMW vybojoval pro svého zaměstnavatele první letošní vítězství.  

Wittmann přesprintoval držitele pole position Augusta Farfuse ještě do první zatáčky a Brazilec pak v úvodním kole ztratil další dvě pozice, když se před něj protlačili kolegové da Costa s Martinem.

A byl to právě portugalský mladík, kdo měl kromě Wittmana největší apetit a rychlost na vítězství. S pomocí DRS v poslední třetině závodu muži s jedničkou na autě zatápěl, na interní souboj o vedení, který by se s největší pravděpodobností neobešel bez dramatické výměny laku, však nakonec nedošlo.

Ono dostat se ve vyrovnaném duelu před soupeře není v Zandvoortu vůbec lehké, což dokonale demonstroval Gary Paffett. Celý závod si brousil zuby na Farfusovo čtvrté místo, recept na jeho předjetí však nenašel. V samotném závěru pak z přemíry snahy chyboval a  vyřadil se z bodovaných pozic.

Uvolnil tím cestu k totálnímu triumfu BMW a mnichovská automobilka mohla poskládat všech svých sedm jedoucích vozů do první sedmičky. Na konkurenci tak zbyly jen drobné a historici marně hledali v archivech analogii.

Závod nedokončila hned šestice jezdců v čele s Paulem di Restou. Bývalý mistr a navrátilec z F1 se svezl pouze tři zatáčky a po jeho kolizi s bariérou musel na trať safety car. Následky úvodních strkanic, případně technické problémy dostihly také Tomczyka, Mortaru, Molinu a Wickense.

První muž průběžného pořadí Jamie Green se v 18. kole dostal vlastní chybou mimo dráhu a uvízl v kačírku. Sobota tím pro něj skončila a částečně jej mohlo utěšit pouze to, že jeho nejbližší pronásledovatelé také mnoho bodů neposbírali.

Greenův incident dal příležitost k debutu systému virtuálnímo safety caru (informovali jsme zde) a ve druhé zóně okruhu tedy musely všechny vozy zpomalit na 80 km/h. Jediným hříšníkem při premiéře tohoto opatření byl Adrien Tambay, který byl za překročení rychlostního limitu potrestán průjezdem boxovou uličkou.


Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas/Odstup
 Kol
1.
 M.Wittmann  BMW - RMG
42:30.240
25
2.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
+0.464
25
3.
 M.Martin  BMW - RMG
+2.229
25
4.
 A.Farfus  BMW - RBM
+3.768
25
5.
 B.Spengler  BMW - MTEK
+4.514
25
6.
 T.Glock  BMW - MTEK
+6.054
25
7.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
+7.273
25
8.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
+7.837
25
9.
 N.Müller  Audi - Rosberg
+8.677
25
10.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
+9.041
25
11.
 G.Paffett  Mercedes – ART
+12.217
25
12.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
+12.906
25
13.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
+15.738
25
14.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
+17.847
25
15.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
+20.492
25
16.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
+24.636
25
17.
 L.Auer  Mercedes – ART
+25.656
25
18.
 A.Tambay  Audi - Abt
+30.023
25
-
 J.Green  Audi - Rosberg
 
17
-
 R.Wickens  Mercedes – HWA
 
15
-
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
 
13
-
 E.Mortara  Audi - Abt
 
6
-
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
 
5
-
 P.di Resta  Mercedes – HWA
 
0