Úřadující mistr se připomněl, BMW zcela triumfuje
Zandvoort - 1. závod
Naprostou hegemonií strojů z Mnichova skončil sobotní závod DTM v Zandvoortu, ve kterém se přihlásil o pozornost úřadující šampion Marco Wittmann a v čele plejády BMW vybojoval pro svého zaměstnavatele první letošní vítězství.
Wittmann přesprintoval držitele pole position Augusta Farfuse ještě do první zatáčky a Brazilec pak v úvodním kole ztratil další dvě pozice, když se před něj protlačili kolegové da Costa s Martinem.
A byl to právě portugalský mladík, kdo měl kromě Wittmana největší apetit a rychlost na vítězství. S pomocí DRS v poslední třetině závodu muži s jedničkou na autě zatápěl, na interní souboj o vedení, který by se s největší pravděpodobností neobešel bez dramatické výměny laku, však nakonec nedošlo.
Ono dostat se ve vyrovnaném duelu před soupeře není v Zandvoortu vůbec lehké, což dokonale demonstroval Gary Paffett. Celý závod si brousil zuby na Farfusovo čtvrté místo, recept na jeho předjetí však nenašel. V samotném závěru pak z přemíry snahy chyboval a vyřadil se z bodovaných pozic.
Uvolnil tím cestu k totálnímu triumfu BMW a mnichovská automobilka mohla poskládat všech svých sedm jedoucích vozů do první sedmičky. Na konkurenci tak zbyly jen drobné a historici marně hledali v archivech analogii.
Závod nedokončila hned šestice jezdců v čele s Paulem di Restou. Bývalý mistr a navrátilec z F1 se svezl pouze tři zatáčky a po jeho kolizi s bariérou musel na trať safety car. Následky úvodních strkanic, případně technické problémy dostihly také Tomczyka, Mortaru, Molinu a Wickense.
První muž průběžného pořadí Jamie Green se v 18. kole dostal vlastní chybou mimo dráhu a uvízl v kačírku. Sobota tím pro něj skončila a částečně jej mohlo utěšit pouze to, že jeho nejbližší pronásledovatelé také mnoho bodů neposbírali.
Greenův incident dal příležitost k debutu systému virtuálnímo safety caru (informovali jsme zde) a ve druhé zóně okruhu tedy musely všechny vozy zpomalit na 80 km/h. Jediným hříšníkem při premiéře tohoto opatření byl Adrien Tambay, který byl za překročení rychlostního limitu potrestán průjezdem boxovou uličkou.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
M.Wittmann | BMW - RMG |
42:30.240
|
25
|
2.
|
A.Félix da Costa | BMW - Schnitzer |
+0.464
|
25
|
3.
|
M.Martin | BMW - RMG |
+2.229
|
25
|
4.
|
A.Farfus | BMW - RBM |
+3.768
|
25
|
5.
|
B.Spengler | BMW - MTEK |
+4.514
|
25
|
6.
|
T.Glock | BMW - MTEK |
+6.054
|
25
|
7.
|
T.Blomqvist | BMW - RBM |
+7.273
|
25
|
8.
|
M.Rockenfeller | Audi - Phoenix |
+7.837
|
25
|
9.
|
N.Müller | Audi - Rosberg |
+8.677
|
25
|
10.
|
P.Wehrlein | Mercedes – HWA |
+9.041
|
25
|
11.
|
G.Paffett | Mercedes – ART |
+12.217
|
25
|
12.
|
C.Vietoris | Mercedes – HWA |
+12.906
|
25
|
13.
|
M.Ekström | Audi - Abt Sportsline |
+15.738
|
25
|
14.
|
T.Scheider | Audi - Phoenix |
+17.847
|
25
|
15.
|
M.Götz | Mercedes – Mücke |
+20.492
|
25
|
16.
|
D.Juncadella | Mercedes – Mücke |
+24.636
|
25
|
17.
|
L.Auer | Mercedes – ART |
+25.656
|
25
|
18.
|
A.Tambay | Audi - Abt |
+30.023
|
25
|
-
|
J.Green | Audi - Rosberg |
|
17
|
-
|
R.Wickens | Mercedes – HWA |
|
15
|
-
|
M.Molina | Audi - Abt Sportsline |
|
13
|
-
|
E.Mortara | Audi - Abt |
|
6
|
-
|
M.Tomczyk | BMW - Schnitzer |
|
5
|
-
|
P.di Resta | Mercedes – HWA |
|
0
|