Bourdais ovládl druhou polovinu závodu a zvítězil
Milwaukee IndyFest - závod
Sebastien Bourdais se díky kombinaci skvělé strategie a mistrovské jízdy dočkal druhého letošního vítězství. K triumfu z Detroitu přidal vítězství na mílovém oválu v Milwaukee. Na oválu se přitom z vítězství radoval naposledy v roce 2006, a právě na stejné trati.
Bourdaisovo vítězství přitom v mnohém připomínalo jeho předešlý triumf na Míli. Bourdais naprosto dominoval druhé polovině závodu. Vedl hned 118 kol z celkového počtu 250. Svým soupeřům nedal šanci. Minimálně poloviční podíl má však i i spolumajitel týmu KV Racing Jimmy Vasser, který Bourdaisovi naordinoval vítěznou strategii.
Závod se začal lámat při žluté fázi ve 113. kole. Tu způsobila porucha motoru ve voze Jamese Jakese. Většina pilotů ji využila k pit stopu, ne však Bourdais, který měl pneumatiky deset kol staré. Dokázal však naplno využít výhody volné trati a svým soupeřům ujel. Po svém pit stopu zase využil čerstvých pneumatik a za 19 kol postoupil z 12. místa na první.. V závěru si už vedení pohlídat.
I druhý pilot v cíli předvedl mistrovskou jízdu podpořenou skvělou strategií. Helio Castroneves se dokázal dostat z poslední příčky, kam ho poslala chyba týmu, který před kvalifikací neposlal včas vůz na technickou kontrolu, až na druhé místo. Byl to ale jeho stájový kolega a lídr šampionátu Juan Pablo Montoya, kdo z týmu Penske zářil po závodě největším nadšením.
I přes penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech dokázal dojet čtvrtý, před svými rivaly v boji o titul. Scott Dixon dojel na sedmém místě, Graham Rahal skončil třetí. Největší ránu ale utrpěly mistrovské ambice Willa Powera. Obhájce titulu a také vítězství v Milwaukee skončil, když jeho vůz smetl Ryan Briscoe, který nad vozem ztratil kontrolu. Powerovy akcie tak výrazně klesly a Australan spadl ze druhého místa průběžného pořadí na pátou příčku, jeden bod za tandemem Rahal - Castroneves. Druhé místo patří Dixonovi, ale ten čtyři závody před koncem ztrácí na Montoyu 54 bodů.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
1:56:46.8264
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 2.2366
|
3.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 2.8785
|
4.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 10.0028
|
5.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
+ 11.5475
|
6.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 12.4000
|
7.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 12.9983
|
8.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 13.0633
|
9.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 13.6952
|
10.
|
E.Carpenter | CFH Racing |
C
|
+ 15.4357
|
11.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 16.6016
|
12.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 17.4201
|
13.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 17.9431
|
14.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 18.3184
|
15.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 18.9050
|
16.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2 kola
|
17.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 29 kol
|
18.
|
J.Wilson | Andretti Autosport |
H
|
Porucha
|
19.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|
20.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
Porucha
|
21.
|
R.Briscoe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Havárie
|
22.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
Havárie
|
23.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Porucha
|
24.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
Ovládání
|