Tým Jota vítězem podniku ELMS ve Spielbergu
Vavříny na Spielbergu vybojovala equipa Jota (Dolan, Albuquerque, Tincknell).
Po úvodních dvou podnicích v Silverstone a v Imole cestoval šampionát European Le Mans Series na rakouský na Red Bull Ring a předvedl 10.000 divákům opravdový „thriller“. Ve třetím závodě se měla z vítězství po opravdu nervy drásajícím finiši radovat třetí posádka: po Silverstone, kde vyhrál tým Greaves (Hirsch, Wirdheim, Lancaster) a po Imole, kde se radovali borci stáje Thiriet TDS (Thiriet, Badey, Gommendy) si vavříny na Spielbergu vybojovala equipa Jota (Dolan, Albuquerque, Tincknell).
Tři týdny po velké ceně Rakouska formule 1 ožil paddock Red Bull Ringu znovu. Postaralo se o to zajímavé a početně dobře obsazené pole ELMS. Ke 12 prototypům LMP2 se přidružily čtyři nové Ginetty-Nissan třídy LMP3 a třináct vozů GT. Fandové tuto nabídku honorovali početnou návštěvou, mimo to na Ring lákalo i krásné počasí a volný vstup.
Potenciál vozu Jota-Gibson-Nissan naznačil junior Nissanu Harry Tincknell již v kvalifikaci, když bílý vůz postavil na pole-position. Ta by ovšem při čtyřhodinovém závodě měla hrát jen čistě statistickou roli.
Stint startu převzal u týmu Jota bývalý junior Red Bullu, Filipe Albuquerque a pokračoval tam, kde Tincknell skončil: hned po startu se ujal vedení a v první fázi závodu jasně udával tempo, které ostatní nemohli následovat. Nebýt početných neutralizací za Safety Carem, měl by Albuquerqueův šéf a kolega Simon Dolan po poločase závodu jistě větší náskok, než 13 sekund na Orecu-Nissan velkého konkurenta Pierra Thirieta.
Situace se nerozuzlila ani v dalším průběhu závodu – naopak: půl hodinky před koncem závodu, za poslední neutralizace vedl Tincknell (Jota) jen o 15 sekund před nažhaveným bývalým jezdcem ChampCarů, Tristanem Gommendym (Thiriet). Mezi oběma se ovšem nacházelo 20 opozdilců, na které se Gommendy za ostra ihned vrhl. Francouz dobře věděl, že Jota musí ještě jednou krátce dotankovat. Když Tincknell fasoval benzín, převzal Gommendy velení, ve stejném okamžiku jej ovšem musela šokovat zpráva, že na něj komisaři uvalili Stopp&Go-penalizaci pro opuštění boxové uličky za červené. 16 minut před koncem si červený Oreca trest odseděl a na trať se vrátil jen 2,5 sekundy za vedoucím Tincknellem. Scéna pro velký finiš byla nachystána! Harry Tincknell ovšem dokázal zuřivého Gommendyho za sebou kontrolovat a když Francouz v posledním kole „zakopl“ o opozdilce a šel do hodin, bylo rozhodnuto.
Podobně zajímavý byl souboj o třetí místo. Půl hodiny před koncem se o něj přetahovali dva piloti GP2, Nathanael Berthon (Murphy-Oreca) a Jon Lancaster (Greaves-Gibson), nejvíce páry a nejlepší strategii měli ovšem v posledních kolech Rusové Alešin a Ladiginové, kteří ke svému vlastnímu překvapení poprvé dovezli ruskou konstrukci BR01 na stupínek vítězů.
Také o vítězi třídy GT rozhodly doslova až poslední metry. O prvenství bojovaly v posledních kolech tři vozy Ferrari, pohybujíc se v rozmezí dvou sekund. Nejlepší nervy ukázal jezdec týmu Formula Racing, Mikkel Mac: Dán v posledním kole využil Gommendyho nehody a vecpal se před stejný Ferrari F458 týmu AF Corse.
Výsledek závodu ELMS 4h of Red Bull Ring:
1 LMP2 S.Dolan, F.Albuquerque, H.Tincknell JOTA Sport Gibson/Nissan 4h00m21.546s
2 LMP2 P.Thiriet, L.Badey, T.Gommendy Thiriet by TDS Racing ORECA/Nissan 27.478s
3 LMP2 M.Aleshin, A.Ladygin, K.Ladygin SMP Racing BR Engineering/Nissan -1 kolo
4 LMP2 G.Hirsch, B.Wirdheim, J.Lancaster Greaves Motorsport Gibson/Nissan -1 kolo
5 LMP2 T.Krohn, N.Jonsson, J.Canal Krohn Racing Ligier/Judd -1 kolo
6 LMP2 N.Berthon, M.Lyons, M.Patterson Murphy Prototypes ORECA/Nissan -1 kolo
7 LMP2 L.Roussel, D.Cheng, J.Schell Pegasus Racing Morgan/Nissan -2 kola
8 LMP2 P.Jun Jin, N.de Bruijn Eurasia Motorsport ORECA/Nissan -2 kola
9 LMP2 I.Bellarosa, J.Ibanez Ibanez Racing ORECA/Nissan -2 kola
10 LMGTE J.Laursen, M.Mac, A.Rizzoli Formula Racing Ferrari -7 kol
Stav šampionátu dva závody před koncem sezony:
1. Albuquerque/Dolan/Tincknell 60 b.
2. Badey/Thiriet/Gommendy 58 b.
3. Wirdheim/Hirsch/Lancaster 50 b.
4. Krohn 32 b.
5. Berthon/Patterson/Lyons 26 b.