Alpský klenot: Ennstal Classic 2015
Historická rallye Ennstal Classic byla na podnět rakouského žurnalisty Helmuta Zwickla poprvé pořádána roku 1993.
Historická rallye Ennstal Classic byla na podnět rakouského žurnalisty Helmuta Zwickla poprvé pořádána roku 1993. Podnik se od té doby vyvinul v jeden z nejdůležitějších eventů svého žándru v Evropě. Letos odstartovalo do třídenní jízdy vyrovnanosti 197 týmů 18 národností na vozech nepředstavitelných hodnot.
Před několika lety zavedl Zwicklův organizační tým vedle hlavní rallye i takzvanou Racecar Trophy. Zvláštní soutež pro ryzí závoďáky, která si své hodnocení hledá při jízdách na uzavřených okruzích, mimo jiné i na Red Bull Ringu. Racecar Trophy nabízí fandům dalších 49 skvostů závodních drah.
Letos se zdála být listina VIPů v kokpitech obou souteží ještě delší, než v minulosti. Na jejím čele byl tradičně Sir Stirling Moss s chotí. Anglická legenda si Ennstal Classic přímo zamilovala a projžďku při „Grand Prix of Gröbming“ ve Ferrari 860 si Stirling nenechal ani roku 2015 vzít.
Za volanty dalších skvostů silnic a závodních drah se objevily i rallyeové legendy Walter Röhrl, Rauno Aaltonen a Rudi Stohl. Alexander Wurz měl nastoupit společně s otcem Franzem, jejich Lancia Stratos ale nebyla včas hotova. Startovali i německá ikóna Le Mans a DTM Klaus Ludwig, Ferrariho geniální konstruktér Mauro Forghieri, kouzelník motorů Mario Illien, rakouský závodní evergreen Dieter Quester, charismatický manažer F1 Mexičan Jo Ramirez, Dr. Wolfgang Porsche a další osobnosti automobilového průmyslu. Korunu celému „hype“ samozřejmě nasadilo angažmá herce/závodníka Patricky Dempseye. Tak jako mnohé ostatní „přilákal“ Američana do Štýrska mimo krásného podniku především hlavní sponzor Porsche.
Ennstal Classic: po velké ceně F1 druhý největší automobilový podnik Rakouska.
Žijící legenda Sir Stirling Moss je neuvěřitelně vitální a společně s Lady Suzie byl pro každou legraci k mání.
Automobilka Porsche byla hlavním sponzorem podniku a postarala se o to, že její muzeum v Zuffenhausenu "zůstalo přes víkend poloprázdné": tento vítězný typ z Le Mans 1998 řídil v Groebmingu tovární pilot Richard Lietz.
Ennstal Classic spojuje krásy Štýrska s historií automobilismu.
Několik osobností podniku: organizátoři Gloeckner a Zwickl, Aaltonen, Roehrl, Quester, Hartley, Scheufele (sponzor Chopard), Illien a Stohl, vepředu Lietz, Aigner a Ramirez.
Zwicklovi se podařilo přilákat do Rakouska i jednu z největších osoboností historie automobilové techniky, Ferrariho šéfkonstruktéra Maura Forghieriho.
Měl zjevně radost z jízdy: rakouská televizní osobnost, komedian Roubinek.
Nestartoval tentokrát na BMW, ale na voze AC Bristol: Dieter Quester.
V jednom z mnoha klenotů značky Porsche se objevil i Walter Roehrl, vítěz první Ennstal Classic roku 1993.
Podporován chotí Lady Suzie přichází Sir Stirling Moss do paddocku.
Tam na něj čekal cenný sportovní Ferrari z padesátých let, do kterého museli čtyřnásobnému vicemistrovi F1 pomoci.
Sir Stirling Moss i ve vedru daleko nad 30 stupňů s klidem vyhověl každému přání stovek fandů o autogram!
Aktuální tovární pilot Porsche, Brendon Hartley s vozem Hybrid 919.
Hartley před malebnou kulisou pohoří Tauern.
Brendon Hartley na trati "Grand Prix of Groebming".
Ještě jednou Stirling Moss: velký Brit patří neodlučitelně k Ennstal Classic.
Historické rallye se pravidelně účastní i švýcarský konstruktér motorů Mario Illien (Ilmor, Mercedes).
Jeden z nepřeberného množství zajímavých vozů byl tento OSCA-F1.
Dle představitelů Porsche je Ennstal Classic pro tuto firmu druhým nejnákladnějším podnikem po 24h v Le Mans!
Racecar Trophy se zúčastnily i vozy třídy CanAm, jako tento McLaren-Chevrolet.
To je Ennstal Classic at its best: monopost Austin míjí kino v Groebmingu, před kterým se skleničkou v ruce vychutnává den Lady Suzie Moss (vlevo).
Ennstal Classic stál za návštěvu i početným návětěvníkům z Čech - a roku 2016 tomu nebude jinak!