Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Boullier: McLaren je pod větším tlakem než Honda

Boullier: McLaren je pod větším tlakem než Honda

Musí na automobilku tlačit, ona sama moc nespěchá.

Asi nikdo nepochybuje, že vztah mezi McLarenem a Hondou je mnohem lepší a pevnější než partnerství Red Bullu a Renaultu, ale pod stoupajícím tlakem se objevují trhlinky. Závodní ředitel McLarenu se už netají tím, že zaostávají za stanoveným plánem, pohonná jednotka od Hondy je momentálně zdaleka nejslabší v celém poli a časté poruchy by se brzy mohly začít podepisovat na vývoji vozu pro sezónu 2016. Nyní vysvětluje, že McLaren je pod velkým tlakem, protože se potřebuje rychle vrátit zpět mezi nejlepší týmy.

"Není těžké pochopit, jak nám současný stav škodí," řekl Éric Boullier. "Máme značku postavenou na úspěších a jejich opakování. Myslím, že McLaren si vítězstvími a tituly vydobyl velmi dobré jméno a současná situace nás obchodně poškozuje. Mnoho lidí, tedy mnoho společností by s námi rádo spolupracovalo, ale někteří lidé uvnitř těchto organizací mohou mít pochybnosti plynoucí z našich slabých výsledků."

A i kdyby se umístění ve středu pole nepodepsalo na příjmech od sponzorů, určitě se podepíše alespoň na podílu z příjmů sportu, který je určen pořadím v poháru konstruktérů.

"Zatím nemáme problém, příští rok vypadá velmi dobře, ale jistě nám klesnou příjmy. Budeme muset hledat způsob, jak se s tím vyrovnat."

dennis a boullier 061

McLaren má proto silnou motivaci vrátit se co nejdřív alespoň mezi širší špičku, zatímco Honda prý až tak moc nespěchá. Nepřestává mluvit o blížícím se útoku na pódiová umístění, ale ve skutečnosti na ni musí McLaren vyvíjet dodatečný tlak, aby neupřednostňovala pouze dlouhodobé cíle.

Neustále panu Arajovi opakuji, že potřebujeme být úspěšní co nejdříve. Ale jako každé partnerství na světě, i my si necháváme některé věci pro sebe. Neřeknu vám, co si říkáme za zavřenými dveřmi. Světu se budeme ukazovat společně jako jeden tým, ale skutečně trpíme, a to se nedá skrýt.

Tlačíme na Hondu a ona tlačí na nás, ale nyní asi více my na ni, protože potřebujeme lepší výsledky. Z hlediska celého balíku, vozu a motoru, více než 50 procent musí přijít od pohonné jednotky. Mnohem více. Je pravda, že se celkem neshodujeme v načasování. Honda je v F1, ale jejím hlavním byznysem je prodej automobilů, zatímco my jsme v F1 kvůli vyhrávání závodů. Takže potřebujeme zajistit stejné načasování obou projektů, ale o tom jsme už mluvili několikrát."

Sportovní ředitel Hondy, Jasuhisa Araj, mezitím potvrdil pokračování v zvolené cestě zaučování vlastních lidí na různých pozicích programu pro Formuli 1. A protože jich mají dostatek, nebudou se snažit získat zkušené lidi z Mercedesu ani Ferrari.