Hamilton ovládl celý pátek, na druhém místě Kvjat
Velká cena Maďarska - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování 2. tréninku na Velkou cenu Maďarska! První trénink musel být dvakrát přerušen červenými vlajkami a dohánět zameškané by měli především Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Roberto Merhi, Sebastian Vettel, Sergio Pérez a Nico Hülkenberg. Grosjean a Merhi propustili místa testovacím jezdcům, Maldonado doplatil na nezaplacené účty Lotusu, Vettel, Hülkenberg a jejich týmy museli řešit vlastní problémy s nastavením a spolehlivostí a Pérez svůj trénink ukončil nehodou, po níž zůstal jeho vůz na trati koly vzhůru. Ještě před tréninkem však přišla zpráva, že Force India pravděpodobně nestihne včas opravit ani jeden ze svých vozů.
Středoevropské léto se ukazuje v plné kráse, před startem závodu ukazují teploměry na okruhu 31°C, trať je rozpálená na 53 stupňů. Jezdci budou pokračovat v testování tvrdší směsi pneumatik, ale v druhé polovině tréninku bychom se měli dočkat i rychlejší měkké směsi.
Trénink otevřeli jezdci Manoru úspěšně lovící pozornost kamer i diváků na okruhu. Kamera se však docela rychle přestěhovala ke Kimimu Räikkönenovi. Fin začínal zlehka a vrchol tabulky přenechal mladíkůmm z Toro Rosso, Carlos Sainz se dostal pod 1:28s a chvíli trvalo, než vedení přebral Sebastian Vettel. To už ale byl na trati i Lewis Hamilton a přiblížil se hranici 1:26s. Několik jezdců překvapila nízká úroveň přilnavosti.
Rosbergovi se od začátku tréninku nedařilo najít tempo srovnatelné s Lewisem Hamiltonem. Na třetím místě ztrácel téměř půl sekundy na Hamiltona a přes desetinu sekundy na Daniila Kvjata. Red Bull těší, že se konečně dostal na okruh, kde až tak nezáleží na výkonu motoru a chystá se zabojovat o co největší příliv bodů.
Jezdce zužovaly různé starosti, často spojené s vysokou teplotou vzduchu. Hamilton oznámil, že jeho pneumatiky se už vaří, Verstappen zaregistroval podivné zvuky z prostoru motoru, Rosbergův monopost byl nedotáčivý a Kvjat přebrzdil plošky na svých pneumatikách v nájezdu do druhé zatáčky.
Jezdce zužovaly různé starosti, často spojené s vysokou teplotou vzduchu. Hamilton oznámil, že jeho pneumatiky se už vaří, Verstappen zaregistroval podivné zvuky z prostoru motoru, Rosbergův monopost byl nedotáčivý a Kvjat přebrzdil plošky na svých pneumatikách v nájezdu do druhé zatáčky. Téměř přesně po půlhodině tréninku si Räikkönen nechal nasadit měkké pneumatiky a vyzkoušel je časem 1:25.134s - v té době nejrychlejším časem celého pátku.
Vzápětí nasadil měkké také Sauber, Ericsson však své rychlé kolo pokazil minutím vrcholu čtvrté zatáčky, což ovlivnilo i průjezd pátou zatáčkou. Nakonec se zařadil na průběžné desáté místo, Nasr na osmé. Jezdce Ferrari z vrcholu sesadil, kdo jiný než, Lewis Hamilton. Brit těsně překonal hranici 1:24s.
Rosbergova časomíra se zastavila na 1:24.7 a byl o 3 desetiny překonán nezvykle rychlým Daniilem Kvjatem. Ten byl v prvních dvou sektorech dokonce rychlejší než Hamilton, avšak ve třetím přišel o několik desetin. Před Rosberga se pak ještě posunul i Ricciardo. Očekával se zásah Sebastiana Vettela, ten však v 12. zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a na chvíli zůstal stát ve vyasfaltované výjezdové zóně.
Dobrou formu Toro Rosso potvrzoval průběžným šestým místem Carlos Sainz, na osmém jsme mohli vidět jméno Fernanda Alonsa a na chvost první desítky se na měkkých pneumatikách dostali piloti Williamsu.
Na Hungaroringu bývá rozložení sil jiné než na většině okruhů, těžko se tam předjíždí a pár jezdců si už z něj odneslo své životní výsledky. Už nejezdící Heikki Kovalainen získal v Maďarsku v roce 2008 své jediné vítězství v F1, Jenson Button zde poprvé vyhrál v roce 2006, což bylo zároveň prvním i posledním vítězstvím továrního týmu Hondy a loni jsme byli svědky druhého vítězství Daniela Ricciarda. Zajímavostí je, že od roku 2005 na Hungaroringu vyhrávají výhradně Finové, Australané a Britové (Kimi Räikkönen, Heikki Kovalainen, Mark Webber, Daniel Ricciardo, Jenson Button a Lewis Hamilton).
Pirelli po kontrole rychlých kol na měkkých pneumatikách odhadlo, že po nasazení jsou o přibližně 1.8 sekundy rychlejší než nové tvrdší pneumatiky.
Když se jezdci vrátili na trať, dlouho se mohli klidně věnovat stintům na měkčích nebo tvrdších pneumatikách a za povšimnutí určitě stálo srovnání časů Lewise Hamiltona a Daniela Ricciarda. Australanovy pneumatiky byly o tři kola novější a to stačilo k tomu, aby si dovolil jezdit lepší časy než vedoucí muž průběžného pořadí. Pak jsme však viděli kouř stoupající právě z Ricciardova vozu odstaveného vedle trati. Opět to vypadalo na poruchu motoru a trénink byl přerušen červenými vlajkami. Red Bull později oznámil, že "to nebyl Ricciardův závodní motor". Zřejmě tedy téměř v pravou chvíli vypustil duši jeden, který již měl nejlépe kilometry dávno za sebou.
"Není to moc milý chlapík," řekl Kvjat o Ericssonovi poté, co za ním zůstal zaseklý. Od Sauberu jsme se dozvěděli, že Švéda trápil problém s elektronickým řízením brzd a dostal pokyn jezdit pomalu a neriskovat poškození vozu případnou nehodou.
Tabulka nejrychlejších časů se již neměnila, a tak nejrychlejší kolo druhého tréninku i celého pátku patří Lewisu Hamiltonovi. Za ním jsou seřazeni Daniil Kvjat, Daniel Ricciardo a Nico Rosberg. Fernanda Alonsa nalezneme na osmém místě, jezdce Williamsu až za ním. Force India nestihla opravit ani jeden ze svých vozů a trénink zcela vynechala.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:23.949 | 36 | |
2 | Kvjat | Red Bull | 1:24.300 | 0.351 | 29 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:24.451 | 0.502 | 16 |
4 | Rosberg | Mercedes | 1:24.668 | 0.719 | 34 |
5 | Räikkonen | Ferrari | 1:25.134 | 1.185 | 30 |
6 | Sainz | Toro Rosso | 1:25.599 | 1.650 | 37 |
7 | Vettel | Ferrari | 1:25.660 | 1.711 | 26 |
8 | Alonso | McLaren | 1:25.752 | 1.803 | 31 |
9 | Bottas | Williams | 1:25.881 | 1.932 | 35 |
10 | Massa | Williams | 1:25.920 | 1.971 | 31 |
11 | Verstappen | Toro Rosso | 1:25.935 | 1.986 | 19 |
12 | Button | McLaren | 1:25.994 | 2.045 | 32 |
13 | Maldonado | Lotus | 1:26.090 | 2.141 | 36 |
14 | Nasr | Sauber | 1:26.379 | 2.430 | 36 |
15 | Grosjean | Lotus | 1:26.442 | 2.493 | 39 |
16 | Ericsson | Sauber | 1:26.831 | 2.882 | 29 |
17 | Merhi | Manor | 1:29.113 | 5.164 | 29 |
18 | Stevens | Manor | 1:29.115 | 5.166 | 28 |