Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton popírá taktické zdržování

Hamilton popírá taktické zdržování

A bučení tribun mu vůbec nevadí.

Lewis Hamilton, sedminásobný šampion bojující o další titul, osobnost F1 vnímána jako celebrita i mimo světa motorsportu, v Maďarsku vyhrál kvalifikaci a vyslechl si bučení diváků. Nepřiznal, že to žádný sportovec nechce.

"Upřímně, ještě nikdy jsem neměl z bučení takovou radost. Pokud to se mnou něco udělá, tak to bude to, že mě to požene vpřed. Nepřekáží mi to," tvrdil včera britský závodník.

Šéf týmu Mercedes však přiznal rozčarování.

"Bučení do sportu nepatří," řekl Toto Wolff. "Tribuny jsou plné nizozemských fanoušků. Nikomu by se to nelíbilo a člověk z kompetitivního sportu nikdy nepochopí důvody těchto lidí. Ale slyšíte to na fotbalových stadionech, na tribunách. A tato tribuna byla hodně oranžová. Jsem přesvědčen, že je to následek událostí posledních týdnů."

Max Verstappen zkouší své fanoušky mírně krotit.

"Bučet na někoho samozřejmě není správné," řekl jezdec Red Bullu. „Ale jsme závodníci, neměli bychom se tím nechat vyrušit."

Fanoušky mohlo naštvat i taktické zdržování, které v posledním kole, zdá se, předvedlo duo Mercedesu. Po prvních kolech finálové části kvalifikace bylo na prvních dvou místech tabulky a v závěru jelo před jezdci Red Bullu tak pomalu, že Verstappen se sotva dostal do rychlého kola a Sergio Pérez to vůbec nestihl. V závěru kvalifikace svůj čas nezlepšil ani jeden ze zmíněné čtveřice.

"To je šílené, co mi říkáte. Vždyť všichni jeli pomalu,“ popírá Hamilton. "Koukli jste vůbec na ostatní? Nechápu. To jsem měl jet rychleji, abych se nalepil na Valtteriho? Všichni jeli pomalé zahřívací kolo. Nehrál jsem žádnou taktickou hru."

Nebezpečně pomalá jízda je v kvalifikaci zakázána, ale jak ozřejmil Michael Masi, jezdci se na Hungaroringu musí dostat z druhé linie bezpečnostního vozu (při výjezdu z boxů) na první (při vjezdu do boxů) za maximálně minutu a 31 sekund, což jezdci Mercedesu splnili.

Rychlé ťuknutí k zmírnění napětí nestačilo. Foto: Mercedes

Valtteri Bottas existenci druhého pokusu ve Q3 ani nezmínil.

"Jsem trochu zklamaný, jak dopadl můj první pokus ve Q3. Lewisovo kolo bylo fantastické, ale mně v kokpitu chyběla jistota. Použití středně tvrdých pneumatik ve Q2 mě dost vyhodilo z rytmu. Ale progres ze Silverstone jde vidět i tady, a to je skvělá zpráva. Jako tým jsme v dobré pozici, prostřední pneumatiky jsou dobré pro závod, Red Bull startující na měkkých bude silný po startu," řekl finský závodník.

Zdroj: Motorsport, Mercedes, úvodní foto: Mercedes