Hamilton neměl dostat bod za nejrychlejší kolo
Mercedes udělal opak toho, co bylo předem dohodnuto
Mercedes se před VC Maďarska s jezdci dohodl, že nebudou trápit techniku a riskovat chybu tím, že by v závěru závodu přezouvali na měkké pneumatiky a bojovali o bod za nejrychlejší kolo. A pak Lewisi Hamiltonovi čtyři kola před cílem umožnil přezout na nové měkké pneumatiky a získat nejrychlejší kolo, které do té doby držel Valtteri Bottas. Technický ředitel týmu James Allison se nám pokusí objasnit, jak se to stalo.
"Ono se to tak nějak vyvinulo. V určitém bodě jsme si uvědomili, že s Lewisem máme možnost udělat výměnu pneumatik zdarma. Myšlenka byla, dostat ho 10, 11 nebo i více kol před cílem na nové pneumatiky. To dávalo smysl pro případ, že by vyjel safety car. V takovém případě chcete mít při restartu nové pneumatiky s velkou přilnavostí. Mělo to být takové dobré preventivní opatření," vysvětluje.
"Ale než jsme se na tom dohodli a než jsme to domluvili s Lewisem, přešlo pár kol a tehdy už dávalo smysl nasadit měkké pneumatiky, co jsme původně nechtěli. A v tom bodě začali všichni myslet na nejrychlejší kolo, na pojistku pro případ safety caru se zapomnělo. Najednou to byl hon na nejrychlejší kolo. Před závodem jsme se dohodli, že to dělat nebudeme a pak jsme změnili názor. Ne zcela v souladu s tím, jak organizovaně obyčejně postupujeme."
Počet zastávek obou jezdců byl stejný, jelikož Bottas si 21 kol před cílem vzal nové pneumatiky, aby s jejich pomocí mohl v závěru závodu zaútočit na Maxe Verstappena.
"Znovu jsme zvážili rizika. To kolo jsem nejel tak na hraně, že bych riskoval výlet mimo trať," vysvětluje Hamilton. "Vůz jsem měl celou dobu pod kontrolou. Už se mi jednou stalo, že jsem šampionát prohrál o jediný bod. Toto je rok, kdy si nemůžeme být jisti spolehlivostí a zároveň nevíme, kolik závodů bude mít sezona."
Nové červené pneumatiky daly Hamiltonovi bod za nejrychlejší kolo, ani nemusel jet na hraně. Foto: Pirelli
Zdroj: FORMULE.CZ