Hamilton v čele, Schumacher ve zdi
Velká cena Maďarska - 3. trénink
V pravé poledne odstartovala na Hungaroringu poslední hodina tréninkových jízd před kvalifikací. Zatímco teplota vzduchu činila před startem dvacet sedm stupňů, asfalt měl padesát stupňů. Pravděpodobnost, že by během tréninku mohlo zapršet, byla deset procent.
Jako první se na trať vydali jezdci Haasu Mazepin se Schumacherem. Zatímco Rus nazul žlutě značenou střední směs pneumatik, Schumacher vsadil na nejměkčí červenou směs. Jako první zajel čas Mazepin. Rusovo kolo mělo hodnotu 1:25,419. Schumacher ho ale vzápětí časem 1:22,804 překonal.
To už ale nebyly monoposty Haasu na dráze samy. Do akce se totiž vydal i Cunoda. Japonec měl co dohánět. Zatímco páteční první trénink pro něj skončil předčasně kvůli havárii, ve druhém odjel kvůli opravám na jeho voze pouhá tři kola. Pro úvod třetího tréninku nasadil střední směs pneumatik. Krátce po něm vyjeli na trať i Sainz s Räikkönenem. Sainz pro sobotu nasadil nový motor, neboť na pohonné jednotce, se kterou jel v pátek, byl nalezen problém.
Netrvalo dlouho a Cunoda s časem 1:20,790 pokořil Schumachera. Ani Japonec ale nezůstal první dlouho. Räikkönen totiž zajel na nejměkčích gumách čas 1:19,547 a vystřídal Cunodu v čele.
Během prvních deseti minut se na trať objevili pouze Räikkönen, Cunoda, Schumacher, Mazepin a Sainz. Zbytek startovního pole zatím vyčkával v garáži. Sainz se s časem 1:19,443 posunul na první místo.
Čtyřicet sedm minut před koncem se k Räikkönenovi, Cunodovi, Schumacherovi, Mazepinovi a Sainzovi připojil Hamilton a i on začal najíždět první kilometry dne. Brit měl na svém voze nejměkčí směs pneumatik.
Räikkönen se mezitím vrátil před Sainze na první místo. Nebylo ale překvapením, že na první příčce pilot Alfy Romeo dlouho nevydržel. Brzy ho sesadil z čela výsledkové listiny Hamilton. Sedminásobný mistr světa zajel čas 1:18,587. Sainz probrzdil v první zatáčce. Zvládl se ale posunout na druhé místo před Räikkönena.
Ostatní jezdci postupně začali opouštět boxy a vyjížděli na trať. Nejprve se vydali do práce Latifi s Giovinazzim a brzy se k nim přidávali i další. Hamilton si všiml, že na jeho pneumatice se objevil připínáček. Mechanici ho ale při krátké zastávce v boxech odstranili.
Tou dobou už měli všichni jezdci na kontě alespoň jedno odjeté kolo a tím pádem se proměnila i podoba výsledkové listiny. Po první polovině tréninku vedl Bottas (1:17,428) před Verstappenem (1:17,510) a Hamiltonem (1:18,204). Čtvrtý byl Pérez (1:18,247). Pozici nejlepšího jezdce „ze zbytku světa“ měl ve svém držení pátý Gasly (1:18,526). Horkou chvilku zažil Leclerc, který musel na výjezdu ze šikany krotit svůj monopost.
Osmnáct minut před koncem se do nejlepší trojice posunul Norris. Pilot McLarenu vyšoupnul z bronzové pozice svého parťáka Hamiltona. Norris se ale brzy propadl na čtvrté místo. Na druhou pozici totiž povyskočil Sainz. Zlepšil se také Bottas, který navýšil své vedení na 442 tisícin sekundy.
Krátce poté ale došlo k vyvěšení červených vlajek. V jedenácté zatáčce totiž ztratil kontrolu nad vozem Schumacher a skončil v bariéře. Němec potvrdil do vysílačky, že je v pořádku a omluvil se týmu. Jeho účast v odpolední kvalifikaci, jejíž start a konec třetího tréninku dělí dvě hodiny, se ale tímto ocitla v ohrožení.
Zhruba devět minut před koncem byl trénink restartován. A úvodní momenty po vyvěšení zelených vlajek se neobešly bez dramat. Giovinazzi totiž při výjezdu z garáže zavadil o okolo projíždějícího Strolla. Ital ťuknul předním křídlem do Strollova monopostu.
Na čele výsledkové listiny se měnilo pořadí. Nejprve se dostal před Bottase na první místo Verstappen. Netrvalo ale dlouho a pilota Red Bullu sesadil z vedoucí příčky Hamilton. Gasly se zapotil, když se během svého rychlého kola musel v předposlední zatáčce vyhýbat Giovinazzimu.
Ve zbývajících minutách už se pořadí na čelních příčkách neměnilo. Zvítězil Hamilton před druhým Verstappenem a třetím Bottasem. Jak Verstappena, tak Bottase jsme mohli v závěru tréninku vidět vycestovat mimo trať. Za očekáváním opět zůstal Pérez. Mexičana porazili kromě dvojice jezdců Mercedesu a jeho týmového kolegy Verstappena také Sainz, Leclerc a Norris a obsadil sedmé místo se ztrátou zhruba jedné sekundy na vítězného Hamiltona.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,826 | 20 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:16,914 | + 0.088 | 13 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,055 | + 0.229 | 15 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:17,497 | + 0.671 | 20 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,520 | + 0.694 | 16 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:17,772 | + 0.946 | 12 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:17,917 | + 1.091 | 12 |
8. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:17,942 | + 1.116 | 15 |
9. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:17,992 | + 1.166 | 15 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:18,050 | + 1.224 | 16 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:18,115 | + 1.289 | 17 |
12. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:18,174 | + 1.348 | 15 |
13. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:18,235 | + 1.409 | 15 |
14. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:18,461 | + 1.635 | 25 |
15. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,683 | + 1.857 | 21 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:18,794 | + 1.968 | 14 |
17. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:18,821 | + 1.995 | 15 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,113 | + 2.287 | 14 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:19,406 | + 2.580 | 15 |
20. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:19,933 | + 3.107 | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes