Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Luštění rébusu jménem Renault pokračuje

Luštění rébusu jménem Renault pokračuje

Převzetí Lotusu, oddělení od Red Bullu a plány na rok 2017.

V Maďarsku zaznamenalo partnerství Red Bullu - Renault nečekaný úspěch. Po více než roce jsme na stupních vítězů opět viděli oba jezdce s červeným býkem na kombinézách. Stáli na druhém a třetím místě, ale asi ani vítězství by nic nezměnilo na pošramocených vztazích ani na image Renaultu. Ten je na jedné straně sám zklamaný četnými slabinami své pohonné jednotky, ale na druhé straně již nehodlá snášet mediální útoky Red Bullu. Během i po Velké ceně Maďarska se k tomuto tématu objevilo několik novinek.

O možném opětovném odkupu týmu z Enstone, v současnosti závodícím pod jménem Lotus F1, se mluví a píše už od začátku sezony. Před velkou cenou Romain Grosjean prozradil, že do týmu pomalu přestávají proudit investice, jelikož Genii uvažuje o prodeji a nechce lít další peníze do týmu, který možná již brzy nebude její. Nyní přichází s další informací Bernie Ecclestone. Ten si myslí, že výsledek jednání mezi Renaultem a Genii může být znám již během tohoto týdne.

"Pomalu se to řeší a už tento týden budeme znát odpovědi a snad i to, zda tým přejde pod Renault nebo zvolí jinou cestu," řekl bos F1.

Prodej prý komplikuje fakt, že Lotus F1 má dluhy a nikoliv vůči bance, ale vůči mateřské společnosti Genii a je třeba se dohodnout na formě a čase jejich splacení.

Ecclestone také upozornil, že došlo k chybné interpretaci jednoho z jeho rozhovorů poskytnutých před VC Maďarska. Psalo se, že Renault bude mít automaticky nárok na finanční bonus, jaký dostávají významné a tradiční týmy Ferrari, McLaren, Williams, Red Bull a Mercedes. Ecclestone upřesňuje, že Renault si tyto peníze nejprve bude muset zasloužit. Bonus by mu tedy byl nejspíš přidělen až po vypršení stávajících smluv, které mají platnost do roku 2020.

Cyril Abiteboul, ředitel Renault Sport F1, přitom včera připustil, že dlouhodobé plány Renaultu se zcela neshodují s přístupem Red Bullu a jisté je pouze dodržení současného kontraktu končícího sezónou 2016.

"Náš generální ředitel Carlos Ghosn dal během závodu Formule E (v Londýně) jasně najevo, že s naším současným postavením v F1 nemůže být spokojen. Týkalo se to naší konkurenceschopnosti a marketingu. Nadále zvažujeme různé možnosti.

Máme závazné smlouvy do konce roku 2016. Na tom se nemůže nic změnit a všechny naše plány počítají s jejich dodržením. Hledáme řešení pro rok 2017, ne 2016. Ale samozřejmě, pokud chceme něco dělat v roce 2017, budeme se na to připravovat během sezóny 2016. Zatím pokračujeme v práci a toužíme zůstat v F1.

Ale určitě neohrozíme rok 2017 tím, že se budeme za něčím hnát v roce 2016. Nic neuspěcháme, pro nás je to závod na dlouhou trať. Tím se dost lišíme od značek jako Red Bull, který je v tomto sportu jen pár let, a který se pořád chová spíš jako sponzor než jako konstruktér. Tohle Red Bull asi zlobí nejvíc, oni by nejraději uspěli už včera. Na jedné straně tomu rozumím, ale náš přístup je jiný. Možná právě proto je pro nás tak těžké sladit se s Red Bullem."